Ja visst, känner du att du med 100% säkerhet bor kvar i kåken om 5 år så bind. Vi andra velpellar låter bli. Vi som inte vet om man har kvar jobbet eller frun i morgon ens...Stefan Bengtsson skrev:Jag ser inget i det du skriver som ger mig argument för att låta bli att binda. Att fördröja en försäljning som ger förlust ser jag som en fördel jämfört med att inte fördröja den.
Men var och en gör ju såklart hur hen vill. Och jag är helt med på att det på lång sikt blir dyrare att binda. Trygghet kostar, och jag betalar gärna ett rimligt pris för den.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 563 inlägg
cust3000 skrev:
Ja, själva iden med att binda räntan är ju att inte tvingas sälja. Och det är klart att om jag planerade att sälja huset inom kort, så kanske inte ens jag skulle binda.
Vem kom den uträkningen från? Någon elproducent har kastat ur sig sånt där ibland, och tidningarna sväljer det med hull och hår och trycker det.cust3000 skrev:
Själv är jag väldigt nöjd med att mina tretusen kilowattimmar i december är bundna, för då slipper jag ENORMA elräkningar då. Sen kan jag leva med ett visst överpris på de där femhundra kWh på sommaren.
Någon elproducent, nej...Carl_Elvis skrev:Vem kom den uträkningen från? Någon elproducent har kastat ur sig sånt där ibland, och tidningarna sväljer det med hull och hår och trycker det.
Själv är jag väldigt nöjd med att mina tretusen kilowattimmar i december är bundna, för då slipper jag ENORMA elräkningar då. Sen kan jag leva med ett visst överpris på de där femhundra kWh på sommaren.
De vill väl att man ska binda!
Det som har varit i media är väll "tillsvidarepris" jämfört med rörligt alt. bundet. Där tillsvidarepriset verkar var en dålig affär och drabbar bara de som inte väljer.Carl_Elvis skrev:Vem kom den uträkningen från? Någon elproducent har kastat ur sig sånt där ibland, och tidningarna sväljer det med hull och hår och trycker det.
Klicka här för att svara