Ryktet går att det skall bli den kallaste vintern på flera hundra år.
Binder ni eller hur gör ni?

Ryktena ger jag inte mycket för;) Men vill man ha full på kostnaderna så är det väl ett bra alternativ att binda. Personligen så resonerar jag så att rörligt är billigast och kör på det.

Lite lustigt är det ändå att det idag går att binda 2-5 år till samma pris som det rörliga! Elbolagen tror tydligen att elpriset kommer att sjunka framöver. Förmodligen går det så... men risken är att de inte får igång kärnkraftverken som man tänkt sig, och då blir det dyrt i vinter.

Om jag hade ren elvärme skulle jag binda nu på 6 månader, men inte längre. Nu har jag dock värmepump och väljer därför rörligt.

Tyresö
Gör som vanligt, går ut i vedboden och hämtar in lite ved till kaminen som värmer hela huset - och struntar fullständigt i hur elbolagen dribblar och fifflar med elpriserna. Min el-årsförbrukning är så låg (9.000 kw) att jag inte bryr mej.

Tyresö skrev:
Gör som vanligt, går ut i vedboden och hämtar in lite ved till kaminen som värmer hela huset - och struntar fullständigt i hur elbolagen dribblar och fifflar med elpriserna. Min el-årsförbrukning är så låg (9.000 kw) att jag inte bryr mej.
Samma här peta in lite ved i brasan och le när du får elräkningen.d^_^b

jag band på tre år nyss. Har vattenburen värme + braskamin..hur jag än räknade så verkade bundet bäst

Då måste du ha bättre information än elbolagen...

En meteorolog kan ju inte ens ge rätt prognos för kommande dag så hur ska någon kunna gissa något sådant. Trams som sprids i media bara. Ingen vet hur vintern kommer bli så klart. Om man visste det skulle man vara mångfaldig miljardär..

Kör rörligt.

Söker BRA siter för att jämföra elpriser? Någon!?

Elskling.se brukar rekommenderas.

Ingenting blir billigare !!

olebull skrev:
Ingenting blir billigare !!
Sant.

Rörligt, både på lån och el och på allt annat som ev. går att välja också. Billigast alt minst dyrt över längre tid. Ingen har väl så bra underlag som SMHI och dom missar varje gång jag bestämt mej för att måla utomhus så spå väder tror jag ingen kan göra :)

O
Jag kan spå väder.... Jag berättar i mars vad var för väder i vintras :P :D

Gubben som spådde fimbulvinter checkar visst abborrfenor; och kompisen på Åland säger att man inte ens kan lita på firrarna längre då det gäller att spå vädret :D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.