2 570 läst ·
15 svar
3k läst
15 svar
Binda elavtal?
Sida 1 av 2
Lite lustigt är det ändå att det idag går att binda 2-5 år till samma pris som det rörliga! Elbolagen tror tydligen att elpriset kommer att sjunka framöver. Förmodligen går det så... men risken är att de inte får igång kärnkraftverken som man tänkt sig, och då blir det dyrt i vinter.
Om jag hade ren elvärme skulle jag binda nu på 6 månader, men inte längre. Nu har jag dock värmepump och väljer därför rörligt.
Om jag hade ren elvärme skulle jag binda nu på 6 månader, men inte längre. Nu har jag dock värmepump och väljer därför rörligt.
Gör som vanligt, går ut i vedboden och hämtar in lite ved till kaminen som värmer hela huset - och struntar fullständigt i hur elbolagen dribblar och fifflar med elpriserna. Min el-årsförbrukning är så låg (9.000 kw) att jag inte bryr mej.
Samma här peta in lite ved i brasan och le när du får elräkningen.d^_^bTyresö skrev:
En meteorolog kan ju inte ens ge rätt prognos för kommande dag så hur ska någon kunna gissa något sådant. Trams som sprids i media bara. Ingen vet hur vintern kommer bli så klart. Om man visste det skulle man vara mångfaldig miljardär..
Kör rörligt.
Kör rörligt.
Rörligt, både på lån och el och på allt annat som ev. går att välja också. Billigast alt minst dyrt över längre tid. Ingen har väl så bra underlag som SMHI och dom missar varje gång jag bestämt mej för att måla utomhus så spå väder tror jag ingen kan göra