Skulle köpa en hovtång för att stycka ett gammalt och rostigt gunnebostängsel med. Tänkte att jag snålar och köper en hobövtång från biltema.... Vilken miss. Den var helt värdelös. Käftarna möts inte mitt för varandra. De går omlått. Blir att behöva åka tillbaka och få pengarna tillbaka
Produkter som diskuteras: "hovtång"
Hovtänger
Hovtänger är specialverktyg som används av hovslagare och djurägare för att trimma och underhålla hovar på hästar och andra hovbärande djur. De är utformade för att klippa genom den hårda keratin som hovarna består av, vilket kräver en
Läs mer
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 847 inlägg
Låter som tillverkningsfel. Men man kan även förvånas över de konstruktionsfel som görs, t.ex kan man misslyckas med att konstruera en rasp som fungerar i praktiken? Biltema kan... Även Tork har lyckats med konststycket att misslyckas med att konstruera en dasspappershållare som fungerar med deras eget papper, men de lyckades sälja hela skiten till ett visst stort företag jag har kontakt med. 
Köpte en multimaskin därifrån som fungerade i 4 timmar. Det var helt omöjligt att dra fast skruven mot sågbladet. Den lossnade hela tiden. Definitivt konstruktionsfel. Men det var inga problem att lämna tillbaks den.
När det gäller billigt då har Jula bättre kvalitet än Biltema tycker jag. Kund bemötandet är lika bra hos båda två. Det går lika lätt att returnera en vara hos båda två. Kanske en aning lättare hos Jula.
När det gäller billigt då har Jula bättre kvalitet än Biltema tycker jag. Kund bemötandet är lika bra hos båda två. Det går lika lätt att returnera en vara hos båda två. Kanske en aning lättare hos Jula.
Medlem
· Södermanlands län0
· 983 inlägg
Lågprisleverantörerna kan hålla låga priser bland annat för att produktionen och kvalitetskontrollen är ojämn.
Som homegamer är det svårt att motivera ett inköp av en Fein multimaskin för de få gånger man får bruk för en sådan och då kan det vara värt att gambla genom att köpa en billig kinesisk variant som man eventuellt måste åka och byta/lämna tillbaks. Knipex-hovtången hos den lokale byggvaru-järnhandlaren blir ju billig då man garanterat får ett verktyg som man slipper krånglet med att reklamera, något som i sig ju kostar tid och pengar.
Jag reparerade en billig slagborrmaskin häromveckan och hittade en felmonterad kolhållare i motorn som uppenbarligen suttit så sedan maskinen var ny. Maskinen var flitigt använd så tydligen var inte felet kritiskt. Det jag lagade var elsladden som var utsliten, ett fel som kan uppstå i de bästa av familjer.
Som homegamer är det svårt att motivera ett inköp av en Fein multimaskin för de få gånger man får bruk för en sådan och då kan det vara värt att gambla genom att köpa en billig kinesisk variant som man eventuellt måste åka och byta/lämna tillbaks. Knipex-hovtången hos den lokale byggvaru-järnhandlaren blir ju billig då man garanterat får ett verktyg som man slipper krånglet med att reklamera, något som i sig ju kostar tid och pengar.
Jag reparerade en billig slagborrmaskin häromveckan och hittade en felmonterad kolhållare i motorn som uppenbarligen suttit så sedan maskinen var ny. Maskinen var flitigt använd så tydligen var inte felet kritiskt. Det jag lagade var elsladden som var utsliten, ett fel som kan uppstå i de bästa av familjer.
Haha, precis en sån har jag också. Men efter att ha tröttnat på att skruven hela tiden skakade loss, så drog jag åt den nåt så hejkomohjälpmej, så nu går den inte längre att få dän.L Lars48 skrev:
Det är alltid lite rysk roulette att handla hos lågpriskedjorna. Ibland hittar man riktiga fullträffar, ibland är det monumentala stolpskott. Julas tvåtons domkraft har jag t ex varnat för i en annan tråd — helt livsfarlig. Däremot brukar jag köpa kapskivor där.S Shiraz skrev:
Tyvärr verkar inga tillverkare längre känna konsten att producera en duglig hovtång
https://www.byggahus.se/forum/threa...ch-maskiner-idag.250889/page-275#post-2950790
https://www.byggahus.se/forum/threa...ch-maskiner-idag.250889/page-275#post-2950790
...det där slutade väl med att @Pagno läxade upp hela verktygseliten och berättade att det är en verktång som efterfrågas när folk tror dom pratar om hovtång.nanowire skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threa...ch-maskiner-idag.250889/page-277#post-2953527
Ja jisses, kommer faktiskt ihåg det här men det är först nu jag kollat. Det visar sig att endast en av tre som jag kallat hovtänger är det. Känns ju lite korkat...
Måste dock säga att det känns skönt att lära sig saker.
//Ronnie
Måste dock säga att det känns skönt att lära sig saker.
//Ronnie
Produkter som diskuteras: "spikutdragare"
Spikutdragare
Spikutdragare är praktiska verktyg när det kommer till att ta bort spikar. De ger användaren ett starkt grepp och en tillräcklig hävstångseffekt för att göra uppgiften enkel. Vi har ett varierat utbud av spikutdragare för att passa alla
Läs mer
Medlem
· Västra Götaland
· 2 575 inlägg