3 845 läst ·
15 svar
4k läst
15 svar
Biltemas fästmassa K80 på väggmatta?
Sida 1 av 2
Hyr en hyvel, ett par tre 100 spänn för ett dygn. Så hyvlar du bort mattan smidigt.
Hur kan du vara säker på att den kan sitta kvar? Det är ett fåtal mattor som fungerar med
cementbaserade fix utan att bli spröda och spricka så småningom. Och då läcker det. Men fäster gör det säkert, även med biltemas skitfix, det är inte det som är problemet.
cementbaserade fix utan att bli spröda och spricka så småningom. Och då läcker det. Men fäster gör det säkert, även med biltemas skitfix, det är inte det som är problemet.
Medlem
· Södermanland
· 234 inlägg
Du menar Litokols Skitfix?jon_h skrev:
Därför att det är så många badrum där den sitter kvar bakom kaklet och det är ju just det du påpekar som jag frågar om: Funkar kombinationen?jon_h skrev:
Jag har löst frågan nu, på annat håll!
Medlem
· Södermanland
· 234 inlägg
Jag har användt litokol till flertalet jobb. Det är absolut inget fel på det åtminstone inte så länge man använder det till golv.
Kan dock tänka mig att kakelsättning med det fixet kan vara en smula frustrerande då det verkar besvärligt att "hänga" plattor i.
Kan dock tänka mig att kakelsättning med det fixet kan vara en smula frustrerande då det verkar besvärligt att "hänga" plattor i.
PER/BKR godkänner inga fix, de godkänner hela system med avseende på tätheten. Sedan kan ju fixet vara hur uselt som helst vad gäller egenskaperna vid sättning eller dess deformationsupptagande förmåga till exempel, det testas inte av dem.Mattias_Bjb skrev:
Medlem
· Södermanland
· 234 inlägg
Ah, ok. Det är väl sånt man inte märker som glad amatör, hade redan tänkt att använda fogsnöre till första badrummet, så jag märkte ju inget konstigt. Men jag kör vidare med Litokol på nästa badrum oxå, har man inte provat något bättre fix så tycker man ju att det funkar kalas.jon_h skrev: