Har rätt många lyftar i företaget, av olika modeller. För de flesta jobb föredrar jag helt klart saxlyft framför tvåpelare. Vi har nedsänka saxar och om jag skulle sätta en lyft hemma i garaget (viket jag funderat lite på) så skulle det definitivt bli en sådan. Visst är det lite jobb att såga upp i golvet och gjuta i, men väl på plats så ligger det slätt med golvet och tar inte upp någon onödig plats. Nedsänka brukar ju vara fullhöjd, inte sett någon annan iaf så viss aktsamhet kanske så man inte kör upp bilen i taket, eller sätta någon säkerhetsbrytare i taket som stoppar.
Underbart att slippa pelarna på sidan, och speciellt hemma i garaget om man iaf som jag har begränsat med plats. Dessutom tjänstgör de alldeles lysande som höj/sänkbart arbetsbord, med rejäl kapacitet.
Underbart att slippa pelarna på sidan, och speciellt hemma i garaget om man iaf som jag har begränsat med plats. Dessutom tjänstgör de alldeles lysande som höj/sänkbart arbetsbord, med rejäl kapacitet.
Verktygstokig
· Norrbotten
· 891 inlägg
Japp, vi är några här som har det så! Min begränsade takhöjd gjorde att jag köpte låglyft, en meter (-10cm eller vad gropen blev) är tillräckligt för att få ut framvagn komplett med motor och växellådamrVoodoo skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västra Götaland
· 2 563 inlägg
Ni med nedsänkta lyftar: Har ni dränering i gropen? Jag valde att lägga min på golvet, för att jag inte ville riskera att det samlas vatten som är svårt att få bort. Dessutom kan jag flytta lyften lite, om det skulle behövas.
Verktygstokig
· Norrbotten
· 891 inlägg
@Stefan Bengtsson jupp, standard purus i mitten men då gjordes gropen samtidigt som plattan.
Inget fall mot brunnen i gropen och såhär i efterhand hade jag klarat mig utan (hade gått bra att torka för hand eller ta bort med grovdammsugare).
Det kommer inga mängder dit då golvet är platt även runt den (sprider sig åt andra håll!), ska jag tina av en snöig bil kör jag in genom andra porten som har lite fall mot brunnen
Inget fall mot brunnen i gropen och såhär i efterhand hade jag klarat mig utan (hade gått bra att torka för hand eller ta bort med grovdammsugare).
Det kommer inga mängder dit då golvet är platt även runt den (sprider sig åt andra håll!), ska jag tina av en snöig bil kör jag in genom andra porten som har lite fall mot brunnen
Ja, har avlopp i mitten som går till oljeavskiljare, men precis som ovan, det hade verkligen inte behövts. Det man däremot får göra är att dammsuga ur gropen lite då och då.Stefan Bengtsson skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Snubblade över en helgalvad 2 pelarlyft
https://verkstadskungen.se/tvapelarlyftar/tvapelarlyft-42-t-basic-line-galvaniserad.html
https://www.twinbusch.de/product_info.php?products_id=1539
Klicka här för att svara