@ @ndreas skrev:
Jag fick justera markisen lite för att duken skulle bli snyggare (än på bilden ovan). Billy Markiser verkar sälja samma produkt som Skånska byggvaror men till bättre pris!
Hej. Vi funderar på att beställa en Billy markis 5,40 x 3 m, med montering. Hur var leveransen och hur är kvaliten nu. / Saltisarne

@
Saltisarne Saltisarne skrev:
Hej. Funderar att beställa en 5.40 X 3 Hur har det gått med din markis. Fungerar den bra, kvalitén?
Vi är nöjda. Jag tror att det är samma markiser som tex. Skånska byggvaror säljer men till lägre priser. Billy hade snabba leveranser och väldigt bra kundtjänst.

• Gilla
Saltisarne
  • Laddar…
Jag beställde:
7 st fönstermarkiser med motor.
3 st fönstermarkiser med sol/vind sensor.
2 styck 5 kanals fjärrkontroller

Jag fick:
Alla markiser
2 st 6 kanal fjärrkontroller
3 styck 1 kanal fjärrkontroller.

DVS dom skickade 1-kanal fjärrkontroller istället för sol/vind sensorer.

Felanmälde detta förra veckan och dom har meddelat att dom ska skicka sol/vindsensorerna.
Jag väntar på sändningsbekräftelse.

I helgen skruvades markiserna upp kopplades in.
Markiserna är "vakna" och fjärrkontrollerna får kontakt men markiserna kan inte styras.
Jag läste endast manualen, såg inte på videon.

I videon instruerar de att man ska dra ut markisen till rätt läge innan armen skruvas i väggen. Detta stod inte i manualen så några markisern är ojämna.

Jag vet inte om det är för att sol/vindsensorerna saknas?

Jag ringde kundservice för vägledning med inkoppling av fjärrkontroller.
Telefoninspelningen hänvisar att jag ska skicka ett mejl och vänta upp till 48 timmar för att få återkoppling.

Jag valde Billys för priset, nu känner jag ånger...

Bifogar film på hur det blir när jag slår på och försöker ansluta fjärrkontrollen.
Det blir samma med alla 10 markiser och jag har testat alla fjärrkontroller..
Ibland så åker markisen fram och tillbaka 2-3 gånger men ändå vill den inte åka in/ut.

En markis som är 2 i en eldosa beter sig att den ena åker ut och den andra in när elen slås på.

Jag uppdaterar när jag har mer information....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.