Har plastmatta idag och vill lägga parkett golv.. var hittar jag mest prisvärt golv? 35 kvm

Ta in offerter från några byggvaruhandlare

F fribygg skrev:
Ta in offerter från några byggvaruhandlare
Är inte hornbach osv billigast

Suvi5700
S Snorki London skrev:
Har plastmatta idag och vill lägga parkett golv.. var hittar jag mest prisvärt golv? 35 kvm
Jem och fix eller Byggmax

• Gilla
Snorki London
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Jem och fix eller Byggmax
Hur mkt ska man behöva betala för parkett golv? Alltså känns som priserna gått upp kraftigt

BirgitS
S Snorki London skrev:
Alltså känns som priserna gått upp kraftigt
Inflation som på allt plus att tidigare fanns det en hel del virke från Ryssland på den internationella marknaden, och det gör det inte längre, vilket då leder till att priserna stiger för att nå jämvikt mellan utbud och efterfrågan.

Suvi5700
S Snorki London skrev:
Hur mkt ska man behöva betala för parkett golv? Alltså känns som priserna gått upp kraftigt
Ska du ha slipbart?

Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Ska du ha slipbart?
Ja

Magnus E K
På Byggmax hittar du ekparkett för 300 kr/kvadratmeter, inte direkt dyrt jämfört med vad allt annat kostar. Jag betalade mer än så (i faktiska kronor, ej inflationsjusterat) när jag köpte parkettgolv till min gamla lägenhet, för snart 19 år sen.

Magnus E K Magnus E K skrev:
På Byggmax hittar du ekparkett för 300 kr/kvadratmeter, inte direkt dyrt jämfört med vad allt annat kostar. Jag betalade mer än så (i faktiska kronor, ej inflationsjusterat) när jag köpte parkettgolv till min gamla lägenhet, för snart 19 år sen.
Vad tycker ni om detta fick erbjudande 450kr https://www.blocket.se/recommerce/forsale/item/19793416?ci=2

Om det verkligen är i så bra skick är det ju billigt, men räkna med betydligt mer spill då du inte kommer kunna använda allt.

• Gilla
Snorki London
  • Laddar…
BirgitS
S Snorki London skrev:
Är detta prisvärt [länk]
Det är inte ett lamellparkettgolv, vilket man oftast menar när man skriver parkett numera, utan små stavar som ska limmas i mönster. Mycket jobb att lägga med andra ord.

BirgitS BirgitS skrev:
Det är inte ett lamellparkettgolv, vilket man oftast menar när man skriver parkett numera, utan små stavar som ska limmas i mönster. Mycket jobb att lägga med andra ord.
Aha men det ser så fint ut

S Snorki London skrev:
Kolla in vinylgolv med stenkärna om du vill ha ett hållbart golv.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.