3 186 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Billigt eller dyrt?
Hej!
Har just fatt ett prisforslag fran en hantverkare som ska renovera mitt badrum. Eftersom jag inte har nagon erfarenhet av det har, sa tankte jag bara hora om nagon kan bedoma huruvida forslaget ar rimligt. Badrummet ar ganska litet, knappt 5 kvadratmeter. Det har idag vatmatta och vattapet, men ska helkaklas och duschvagg ska resas. inget som finns dar idag kommer vara kvar nar det ar fardigt, utan allt ska bytas ut. Sahar ser offerten ut:
Rivning badrum, bortfraktning, gipsning axtra lager vägg o golv 12500
Brunnsbyte 4000
Målning tak och element 1200
Under behandling golv o vägg, plattsättning 20000
Glasblock, montlist och lim 5000
Mtrl kakel, klinkers, tvättställ, toastol, duschblandare 12700
Arbete glasblock + återmontering toa, tvättställ, ljusramp, duschblandare 4600
totalt 60000:-
resor tillkommer med 40:-/mil
priser inkl material
inkl moms.
Vad tycker ni?
Tack for hjalpen!!
Helge
Har just fatt ett prisforslag fran en hantverkare som ska renovera mitt badrum. Eftersom jag inte har nagon erfarenhet av det har, sa tankte jag bara hora om nagon kan bedoma huruvida forslaget ar rimligt. Badrummet ar ganska litet, knappt 5 kvadratmeter. Det har idag vatmatta och vattapet, men ska helkaklas och duschvagg ska resas. inget som finns dar idag kommer vara kvar nar det ar fardigt, utan allt ska bytas ut. Sahar ser offerten ut:
Rivning badrum, bortfraktning, gipsning axtra lager vägg o golv 12500
Brunnsbyte 4000
Målning tak och element 1200
Under behandling golv o vägg, plattsättning 20000
Glasblock, montlist och lim 5000
Mtrl kakel, klinkers, tvättställ, toastol, duschblandare 12700
Arbete glasblock + återmontering toa, tvättställ, ljusramp, duschblandare 4600
totalt 60000:-
resor tillkommer med 40:-/mil
priser inkl material
inkl moms.
Vad tycker ni?
Tack for hjalpen!!
Helge
låter rimligt..det viktigaste anser jag är referenser och att det utförs med kvalitet..även om nån kan göra det några tusen kronor billigare så bör man nog anlita någon som gör det ordentligt..kan vara värt endel i slutändan 
För mig låter det mycket pengar att göra "grund" jobb såsom riva och slänga upp gips. 4000 för brunnsbyte låter mycket, men kan vara rimligt om det är mycket som skall bilas (eller riva spångolv).
Själv hade jag satsat på att gör ovan jobb själv + måla vilket skulle spara ~ 20000.
MEN jag håller med om att fler offerter ger en indikation på prisnivån. Du kommer säkerligen få billigare och dyrare.
Peter
Själv hade jag satsat på att gör ovan jobb själv + måla vilket skulle spara ~ 20000.
MEN jag håller med om att fler offerter ger en indikation på prisnivån. Du kommer säkerligen få billigare och dyrare.
Peter
Klicka här för att svara