asdl2 skrev:
(Ger man nåt från Biltema kanske man blir bjuden på hembränt med whiskyessens och varmkorv vid nästa middag  :) )
E de nåt fel på de? ???

(Ger man nåt från Biltema kanske man blir bjuden
på hembränt med whiskyessens och varmkorv vid nästa middag )
Ingen risk! Utan att nämna några namn kan jag väl säga att denna person står mig så nära så det är JAG som kommer att införskaffa fikat till både denna och nästa års födelsedagsfest :P

Jag har två titanhammare, en Stiletto 10oz och en Deathstick 17oz. Jag håller inte med om att hammare ska vara så tunga som möjligt.

kaffe_med_dopp skrev:
Jag har två titanhammare, en Stiletto 10oz och en Deathstick 17oz. Jag håller inte med om att hammare ska vara så tunga som möjligt.

10oz? Det räcker ju knappt att spräcka spargrisen med. Inte undra på att dina hammare är så små.... ;D

KarlXII skrev:
Men medge att "Deathstick" 17 oz låter ruskigt hårigt..!
Så hårigt att jag var tvungen att söka lite...och hittade min nästa hammare:
[länk]
24oz Deathstick!  :P

21:an är inte så fjantig den heller:
[länk]

För övrigt en trevlig affär!
Mathias, kolla in Boschen längst ner på den här sidan...;D:
[länk]

Blåboschporr!!! Fet.

Priserna är ju rätt coola också. Undras vad det kostar att få grejjorna hit, med straffskatt och allt.

Det blir svårt att få hit grejerna. Under Toolmart Policies kan man läsa: "At present we do not ship merchandise outside of the United States." Synd, för priserna verkade vara riktigt bra.

...och vem vill ha en 110-voltssåg?
Lite höga effekter för att pyssla med konverters.
Men en hammare...mums. Gäller bara att styra upp nån kontakt i Staterna. :)
Många tycks föredra Titan 17, Säljs de i Sverige, kaffe_med_dopp?

KarlXII skrev:
...och vem vill ha en 110-voltssåg?
Lite höga effekter för att pyssla med konverters.
Men en hammare...mums. Gäller bara att styra upp nån kontakt i Staterna.  :)
Många tycks föredra Titan 17, Säljs de i Sverige, kaffe_med_dopp?

Amen shiiit i hammarna - det fanns ju riktigt feta maskiner där....! 8)

Den där sista boschblåingen finns ju inte ens på Bosch hemsida i tyskland.

Konverteringen är nog inget problem. Frekvensen är väl rätt det är bara fråga om en transformering - det är ju inga problem även om effekten är lite högre. Å andra sidan är det inte så kul att släpa omkring på 7kg ringtrafo så fort man ska flytta sågen.... ;D

Haagbard skrev:
http://www.lowes.com/lkn?action=productDetail&productId=109647-353-93618HDCRF-J

Väldigt prisvärt för $489 tycker jag
E de billigt för en välkomstsida? ??? ;D

Det man får se efter att ha slagit in några siffror i rutan för zip code är ett Bosch 18V set med två ackar (2,4Ah), slagborrmaskin, cirkelsåg, sticksåg, ficklampa och tigersåg i en väska. Och, ja, det skulle jag vilja beteckna som minst sagt prisvärt.

Skojar du...?
Årets fynd,

Jag köper hellre ett billigt verktyg som funkar skapligt än inget alls.... Saknar man ett verktyg försöker man oftast lösa problemet på något sätt som oftast är sämre än vad ett dåligt verktyg presterar.

Ett exempel är sticksågar. Även en 200kr såg från Ö&B är bättre än ingen såg alls.

Var in till Järnhandel och kolla efter en borr och fräs för att göra hål till dragkroken på bilen. Borren kostade drygt 80 på järnhandeln, på OBS (Coop?) kostade den 40 kr, samma märke och dimension. Vad köper man då Samma sak med borrmaskinen där skillde det 300 kr för samma märke, och då var det "erbjudande" på det dyrare stället.

Sedan att kofoten jag köpte för kanske 20-50 kr numera är böjd är en annan historia.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.