30 955 läst ·
70 svar
31k läst
70 svar
Billiga verktyg av god kvalitet?
Jag har två titanhammare, en Stiletto 10oz och en Deathstick 17oz. Jag håller inte med om att hammare ska vara så tunga som möjligt.
Men medge att "Deathstick" 17 oz låter ruskigt hårigt..!
Så hårigt att jag var tvungen att söka lite...och hittade min nästa hammare:
http://www.toolmarts.com/don24a.html
24oz Deathstick!
21:an är inte så fjantig den heller:
http://www.toolmarts.com/don21s.html
För övrigt en trevlig affär!
Mathias, kolla in Boschen längst ner på den här sidan...;D:
http://www.toolmarts.com/mitersaws.html
Så hårigt att jag var tvungen att söka lite...och hittade min nästa hammare:
http://www.toolmarts.com/don24a.html
24oz Deathstick!
21:an är inte så fjantig den heller:
http://www.toolmarts.com/don21s.html
För övrigt en trevlig affär!
Mathias, kolla in Boschen längst ner på den här sidan...;D:
http://www.toolmarts.com/mitersaws.html
KarlXII skrev:
Blåboschporr!!! Fet.
Priserna är ju rätt coola också. Undras vad det kostar att få grejjorna hit, med straffskatt och allt.
KarlXII skrev:
Amen shiiit i hammarna - det fanns ju riktigt feta maskiner där....! 8)
Den där sista boschblåingen finns ju inte ens på Bosch hemsida i tyskland.
Konverteringen är nog inget problem. Frekvensen är väl rätt det är bara fråga om en transformering - det är ju inga problem även om effekten är lite högre. Å andra sidan är det inte så kul att släpa omkring på 7kg ringtrafo så fort man ska flytta sågen.... ;D
För två veckor sedan kom en kompis hem från USA med två uppsättningar av denna:
http://www.lowes.com/lkn?action=productDetail&productId=109647-353-93618HDCRF-J
Väldigt prisvärt för $489 tycker jag
Han hade även med sig en Husqvarna motorsåg "made in sweden" för 2500 kr, tullaren trodde att han hade sett allt.........
a chainsaw 
http://www.lowes.com/lkn?action=productDetail&productId=109647-353-93618HDCRF-J
Väldigt prisvärt för $489 tycker jag
Han hade även med sig en Husqvarna motorsåg "made in sweden" för 2500 kr, tullaren trodde att han hade sett allt.........
Det man får se efter att ha slagit in några siffror i rutan för zip code är ett Bosch 18V set med två ackar (2,4Ah), slagborrmaskin, cirkelsåg, sticksåg, ficklampa och tigersåg i en väska. Och, ja, det skulle jag vilja beteckna som minst sagt prisvärt.
Jag köper hellre ett billigt verktyg som funkar skapligt än inget alls.... Saknar man ett verktyg försöker man oftast lösa problemet på något sätt som oftast är sämre än vad ett dåligt verktyg presterar.
Ett exempel är sticksågar. Även en 200kr såg från Ö&B är bättre än ingen såg alls.
Ett exempel är sticksågar. Även en 200kr såg från Ö&B är bättre än ingen såg alls.
Var in till Järnhandel och kolla efter en borr och fräs för att göra hål till dragkroken på bilen. Borren kostade drygt 80 på järnhandeln, på OBS (Coop?) kostade den 40 kr, samma märke och dimension. Vad köper man då Samma sak med borrmaskinen där skillde det 300 kr för samma märke, och då var det "erbjudande" på det dyrare stället.
Sedan att kofoten jag köpte för kanske 20-50 kr numera är böjd är en annan historia.
Sedan att kofoten jag köpte för kanske 20-50 kr numera är böjd är en annan historia.