Hej!
Jag ska sätta upp viltstängsel runt tomten som är ca 4000kvm.
Har räknat fram att det blir ca 70-80 stolpar som ska drivas ned i marken.
Stolparna är 80mm tjocka och 200cm långa.
Jag vill såklart göra det här så lätt som möjligt för mig själv.
Har tittat på att hyra en stolpdrivare, men jag skulle vilja göra arbetet lite när tid råkar infinnas.
Är det någon som har erfarenhet utav dem billiga stolpdrivarna som säljs på nätet för ca 2000kr?
Är det rent skräp eller funkar dem för mitt ändamål?
https://www.amazon.se/gp/product/B0DNJXQT17/ref=ox_sc_saved_image_4?smid=A3RIT7ZL7UEFCZ&psc=1
Jag ska sätta upp viltstängsel runt tomten som är ca 4000kvm.
Har räknat fram att det blir ca 70-80 stolpar som ska drivas ned i marken.
Stolparna är 80mm tjocka och 200cm långa.
Jag vill såklart göra det här så lätt som möjligt för mig själv.
Har tittat på att hyra en stolpdrivare, men jag skulle vilja göra arbetet lite när tid råkar infinnas.
Är det någon som har erfarenhet utav dem billiga stolpdrivarna som säljs på nätet för ca 2000kr?
Är det rent skräp eller funkar dem för mitt ändamål?
https://www.amazon.se/gp/product/B0DNJXQT17/ref=ox_sc_saved_image_4?smid=A3RIT7ZL7UEFCZ&psc=1
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har satt stolpar i precis de dimensionerna runt min tomt som är just 4000 kvm.
Hittar man en erfaren gammal rallare som kan pricka varje stolpe exakt rakt uppifrån och alltid träffa på mitten, är det bara att anlita. För oss andra är någon form av drivare bra, så slipper man mosade stolpar.
För mig var det inga problem att använda muskelvarianten som är som ett rör med handtag. Problemet var när det var sten just där jag ville ner med stolpen. Då hjälpte knappt en jordborr. Skulle man där använda bensinmaskin eller slägga skulle stolpen bara mosas, men inte komma ner i marken ändå.
Hittar man en erfaren gammal rallare som kan pricka varje stolpe exakt rakt uppifrån och alltid träffa på mitten, är det bara att anlita. För oss andra är någon form av drivare bra, så slipper man mosade stolpar.
För mig var det inga problem att använda muskelvarianten som är som ett rör med handtag. Problemet var när det var sten just där jag ville ner med stolpen. Då hjälpte knappt en jordborr. Skulle man där använda bensinmaskin eller slägga skulle stolpen bara mosas, men inte komma ner i marken ändå.
Klicka här för att svara