15 715 läst ·
25 svar
16k läst
25 svar
Billiga kompositfönster på nätet, någon som köpt?
iam är kronfönster. jag beställde där , dom står i källaren ,ser bra ut verkar vara fin kvalite...åker in när det blir väder.Styr_Rickard skrev:
leveransen är inget att klaga på utom att dom kom hit "för" fort, tid från beställning ca 3 veckor
Ni som har komposit/pvc-fönster. Ser de annorlunda ut? Huset kommer att vara lite gammaldags med stående/liggande/stående panel. Brutet rött tegeltak och färgen på huset blir ljusgult.
Tror ni att det kommer att se konstigt ut? Jag tänker på karmarna, ifall de ser plastiga ut...
Tror ni att det kommer att se konstigt ut? Jag tänker på karmarna, ifall de ser plastiga ut...
det är väl så att dom som står på energimyndigheten är miljömärkta.kivansson skrev:Välj exempelvis G&B's Antik modell för att få en snyggt utseende själv har jag dem och är kanon nöjd.
IAM verkar lite speciell med tre olika hemsidor med samma innehåll??
Sen står det att han har bidrags fönster vilket jag vet att han inte har enligt energimyndigheten.
Verkar vara lite mystisk eller?? Känns ej så seriös man vill ju kunna få full god service efter ett par år oxå.
Men vad vet jag.
kostar pengar så som p-märkta pelletsbrännare.
dom kan vara godkända ändå för bidrag. annars kan du ju säga till att dom drar av 10000 på priset så är det samma sak. för skriver dom det så måste du kunna få bidrag.
seriös.. dom har iallafall ett kontor i stockholm och ett i rottne, hur många av dom som säljer pvc-fönster har två kontor om dom överhuvudtaget har ett.
men som man brukar säga ju mer kontor mm ju dyrare produkt.
köpte en roslagsbrännare, ej p-märkt men den klarar alla krav, men märkningen kostar ju ca 100000, så dvs en billigare men inte sämre produkt
det är inte rot-avdrag. det är ett energibidrag från länstyrelsen. dom bytade nu i nyår..Bezt skrev:
har inget med skatteverket att göra säger dom, har kollat angående taxeringsvärdet. men det kommer nog dit ändå....
Det går inte att hitta Stockholmskontoret på www.gob.seLmob skrev:
Skulle du kunna klistra in adressen?
Men det är välla ändå 2006 man får tillbaka på denna skatt... Alltså ROT som enligt de gamla reglerna.Lmob skrev:
Jo, nu vet jag kvaliten på Meeth fönster.
Entusiastik som man är köpte jag Meeth fösnter till hela huset. -Det ångrar jag.
KÖP INTE MEETH FÖNSTER
Bakgrund: Meeth fönster är inte gjorde för att fungera på svenska trähus. följande huvudorsaker:
*Man kan inte montera med karmskruv. Dom är för tunna, finns inte möjlighet till det.
*Det finns inget spår för att fästa fönsterbleck
*Det finns ingen tätning mellan fönsterkasett och karm
*Karmsido är limmade ihop
Ovan, kanske inte så allvarliga i sig yttrar sig i följande. Om man väljer att fästa fönstren med tex spikplåtar (2 skruv i karmen, 2 skruv i trästommen) så kan spänningar uppstå i karmen, varefter karmen spricker igir-fogen mellan lång och kortsida. Då läcker vatten.
Konstruktionen är gjord så att vatten FRITT skall rinna in i fönstret för att sedan dräneras ut genom ett jål (vansinnig konstruktion). Om man fäst fönstret med skruv eller blec så kan denna invändiga kvaitet/ränna punkteras och vatten läcker.
Det finns inget spår att fästa underbleck. Följden är att man måste limma fast bleck med skriv cc 15, men det blir inte tätt (jo, visst fan kan du få det tätt ett år eller 2, men konstuktionen är undermålig)
Jag förstår varför fönstrena är så billiga. Därför de är helt värdelösa. Ingenjör som man är kollar man på U-värde, utskikt mm och tror att dom är bra. -NEJ NEJ NEJ NEJ!!!!
KÖP ABSOLUT INTE SKITEN. De kan funka i stenhus där man kan fogskumma fast dom i en djup smyg av sten, och man inte använder plåtbleck... Men så gr vi inte i Sverige.
/mina 5 cent
Entusiastik som man är köpte jag Meeth fösnter till hela huset. -Det ångrar jag.
KÖP INTE MEETH FÖNSTER
Bakgrund: Meeth fönster är inte gjorde för att fungera på svenska trähus. följande huvudorsaker:
*Man kan inte montera med karmskruv. Dom är för tunna, finns inte möjlighet till det.
*Det finns inget spår för att fästa fönsterbleck
*Det finns ingen tätning mellan fönsterkasett och karm
*Karmsido är limmade ihop
Ovan, kanske inte så allvarliga i sig yttrar sig i följande. Om man väljer att fästa fönstren med tex spikplåtar (2 skruv i karmen, 2 skruv i trästommen) så kan spänningar uppstå i karmen, varefter karmen spricker igir-fogen mellan lång och kortsida. Då läcker vatten.
Konstruktionen är gjord så att vatten FRITT skall rinna in i fönstret för att sedan dräneras ut genom ett jål (vansinnig konstruktion). Om man fäst fönstret med skruv eller blec så kan denna invändiga kvaitet/ränna punkteras och vatten läcker.
Det finns inget spår att fästa underbleck. Följden är att man måste limma fast bleck med skriv cc 15, men det blir inte tätt (jo, visst fan kan du få det tätt ett år eller 2, men konstuktionen är undermålig)
Jag förstår varför fönstrena är så billiga. Därför de är helt värdelösa. Ingenjör som man är kollar man på U-värde, utskikt mm och tror att dom är bra. -NEJ NEJ NEJ NEJ!!!!
KÖP ABSOLUT INTE SKITEN. De kan funka i stenhus där man kan fogskumma fast dom i en djup smyg av sten, och man inte använder plåtbleck... Men så gr vi inte i Sverige.
/mina 5 cent
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden