En av mig, icke så noga, genomförd undersökning av duschkabiner på marknaden har visat att de billigare varianterna oftast är bra mycket stadigare konstruerade än de dyra. De verkar helt enkelt hållbarare, sen kan man ju disskutera om designen etc.

Jag har själv en billig kabin som är snarlik den första du länkar till, den är fyller sin funktion till fullo det enda negativa jag kan komma på är att den var onödigt komplicerad att plocka ihop.
 
Vi köpte våran billiga kabin på Bauhaus. Ångrar det lite efter att ha klämt på Rusta's kabin som verkade lite mer stabilare och bättre för samma peng.
Men köp inte den andra du länkar till med massage o grejer. Menlösa funktioner som man aldrig använder...
 
Tack för era svar!

Låter som det är värt att åka och titta på. Få se vilken dag jag kan "tvinga" med sambon. :D
 
T
Rustas duschkabin är riktigt bra och ser dyrare ut än vad den är!
 
tank77 skrev:
Rustas duschkabin är riktigt bra och ser dyrare ut än vad den är!
Perfekt! :)
 
Kolla Blocket! Vi köpte en begagnad kabin som vi ställde ner i källaren då vårt badrum ska renoveras, vi gav 200 kr för en kabin inkl. blandare! Finns både dyra och billiga såklart! :)
 
Jag har en rustakabin. Den som du länkar till först (fast 90x90). Den är helt ok. Tog längre tid att montera än i instruktionen, men den är stadig och bra. Det enda att tänka på är att det inte är termostatblandare.
 
ME-gbg skrev:
Jag har en rustakabin. Den som du länkar till först (fast 90x90). Den är helt ok. Tog längre tid att montera än i instruktionen, men den är stadig och bra. Det enda att tänka på är att det inte är termostatblandare.
Vi var och tittade på rustas i veckan, och den som är 90x90 känns ok och är fin, men vi får inte plats med den utan måste köpa 80x80 i så fall och den var väldigt liten inuti.

Vi funderar på denna istället som är fyrkantig och ger lite mer plats.
http://www.bestprice.nu/webshop_v2/index.php/mabo-0808.html

Någon som handlat från bestprice.nu och kan säga om de är bra eller dåliga?
 
Vi köpte en deluxe 80x80. 2h att montera kanske fungerar för den som inte gjort annat i sitt liv än att sätta ihop duschkabiner. Det tog alltså mycket längre tid.

Dock är den fruktansvärt snygg, och den mest prisvärda duschkabin jag någonsin stött på.
Allt som är plastigt på den, går att byta ut. Jag funderar på att byta ut dörrknopparna till rostfritt stål, och då raka pinnar =)
 
ME-gbg skrev:
Jag har en rustakabin. Den som du länkar till först (fast 90x90). Den är helt ok. Tog längre tid att montera än i instruktionen, men den är stadig och bra. Det enda att tänka på är att det inte är termostatblandare.
Men det står ju att det ingår 1-greppsblandare?
 
Tänkte åka iväg till Rusta och byta ut våran äckliga rosthög till duschkabin ganska snart.
Är det någon som kan fylla i vad det är för blandare på Rusta Delux kabinen ?
 
Annkina skrev:
Vi var och tittade på rustas i veckan, och den som är 90x90 känns ok och är fin, men vi får inte plats med den utan måste köpa 80x80 i så fall och den var väldigt liten inuti.

Vi funderar på denna istället som är fyrkantig och ger lite mer plats.
[länk]

Någon som handlat från bestprice.nu och kan säga om de är bra eller dåliga?
vi ska aldrig egen handla från bestprice.nu det var bara ett stort problem, dåligt kvalitet på produkt som gick sönder direkt efter köpet och företag som tar ej ansvar för att fixa det mycket skit snack och jag var polis anmält men tillslut var fallet läggt ner.

jag tycker att så ska det inte gå till när man köpa produkter.....:@
 
Redigerat:
så tycker jag att om du ska köpa billigt då är det bästa att köpa från ett stor företag liksom rusta för då vet du att garanti gäller och man har trygghet att man ska bli behandlat på ett bra och rättvist sätt , för risken med billigt produkter är att kvalitet inte stämmer och gå sönder direkt då är det inte så billigt tillsluts om man måste köpa annat man måste alltid tänka att garanti behövs mer på billigt produkter .....
 
familjen fox skrev:
vi ska aldrig egen handla från bestprice.nu det var bara ett stort problem, dåligt kvalitet på produkt som gick sönder direkt efter köpet och företag som tar ej ansvar för att fixa det mycket skit snack och jag var polis anmält men tillslut var fallet läggt ner.

jag tycker att så ska det inte gå till när man köpa produkter.....:@
Att polisanmäla en sådan sak är nog helt meningslöst, eftersom det troligen inte finns något uppsåt till brott. Det är ARN - fogde- domstol som gäller, eller domstol direkt om man så vill. Men ni kan ju börja med ARN och se vad det ger.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.