5 877 läst ·
5 svar
6k läst
5 svar
Billig luft/luft till garage ?
Hej!
Jag är fruktansvärt sugen på att sätta en luftvärmepumt i garaget, totalt ca 40m2. Har idag ingen värme alls på i garaget och det är inte så trevligt när man ska springa fram och tillbaka. Garaget är ihopbyggt med huset så jag går in i det från huset. Är två isolerade ytterväggar + port samt ca 20cm oisolerad betongplatta.
En luftvärmepump räcker gott till att värma det till ca 15 grader, men jag vill hitta en så billig som möjligt, behövs inga finesser alls, kommer att ha konstant värme ca 6-8 månader per år.
På onzza.se finns ju panasonic för 6990:- exmoms, nu undrar jag om det finns billigare alt.
Bor i Kiruna kan tilläggas så det är kalla vintrar.
Mvh Tobbe
Jag är fruktansvärt sugen på att sätta en luftvärmepumt i garaget, totalt ca 40m2. Har idag ingen värme alls på i garaget och det är inte så trevligt när man ska springa fram och tillbaka. Garaget är ihopbyggt med huset så jag går in i det från huset. Är två isolerade ytterväggar + port samt ca 20cm oisolerad betongplatta.
En luftvärmepump räcker gott till att värma det till ca 15 grader, men jag vill hitta en så billig som möjligt, behövs inga finesser alls, kommer att ha konstant värme ca 6-8 månader per år.
På onzza.se finns ju panasonic för 6990:- exmoms, nu undrar jag om det finns billigare alt.
Bor i Kiruna kan tilläggas så det är kalla vintrar.
Mvh Tobbe
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Kemi skrev:
http://www.tsfs.se/ Här finns samma för 8400kr inkl moms frakt tillkommer
Man får ju fixa montering på något sätt oxå...
Ivt har en som du kan kör på 11 grader tror jag. Annars så är det typ lägst 16-17 grader som gäller för i princip alla andra. Något att tänka på när man vill ha underhållsvärme i sommarstugor och garage.
Klicka här för att svara