Har ett billigt klickgolv som har börjat läggas. Kommit till en dörr som ställer till det även om det är på sidan jag börjar lägga. Golvet är nämligen konstruerat så att man först hakar i alla kortsidor och därefter långsidan efter hela vägen, vilket gör att jag inte kan kila in det under fodret som man brukar. Så jag har tre alternativ som jag ser det:

1. Såga av fodret en bit upp så jag kommer åt att vika ner brädan och sen limma dit den och spackla & måla
2. Såga av ena kortsidans "fjäder" som hakar i nästa bräda, de andra kanske håller kvar den ändå eftersom skarvarna överlappar?
3. Få en glipa på ca 1 cm som jag får lägga igen med latex

Vad hade ni gjort? Andra idéer? Jag vill helst slippa plocka ner fodret eller såga i det då det inte var tänkt att målas om då det är fint, men det kanske är enda lösningen om man inte vill ha glipan i golvet.

Första och sista gången jag lägger ett billigt golv... :P
 
Ta loss fodret, lägg klickgolvet, sätt tillbaka fodret.

Edit: Blir inte enklare av att klickgolvet är dyrt.
 
blackarrow blackarrow skrev:
Ta loss fodret, lägg klickgolvet, sätt tillbaka fodret.

Edit: Blir inte enklare av att klickgolvet är dyrt.
Jo det dyrare golvet jag la i ett annat rum hade jag kunnat skjuta in under fodret och sen fortsätta för man behövde inte vika upp hela raden för att klicka i långsidan som man måste göra med det här...

Skillnad om man avslutar raden mot fodret, men det gör jag inte nu.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.