MultiMan
Eftersom frågor brukar dyka upp om isolationsprovare och jag i min väg bort från Amazon håller på att testa alternativ, i detta fallet TEMU, så hittade jag en riktigt billig från Aneng. Aneng är ett rent budgetmärke och man ska aldrig lita på deras Cat-klassningar. Dock fungerar instrumenten bra och brukar visa rätt värden. Köpte t ex en pennmultimeter för 95kr (A3006) och om man inte utmanar ödet är den förvånansvärt användbar.

Isolationsprovaren: https://share.temu.com/lP4yY93qfoA (från Anengs egen butik på TEMU).

Aneng isolationsprovare med digital display och mätkablar, märkta som EN15, visas mot en bakgrund med motordelar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

TEMU verkar köra rätt mycket kampanjer för närvarande, kanske tack vare tarifferna mot USA, så jag har på senaste veckan i princip fått allt till halva priset. I appen har man kunna få 900kr i krediter att handla för (inga extra villkor, ingen tidsgräns, bara 900 tillbaka när du gör kvalificerande köp för i princip samma belopp). Båda gångerna gjorde jag 4 köp på precis över 200kr per order (som är gränsen i denna kampanj, som för övrigt går att söka upp med termen "wincredit") och när alla 4 beställningarna är skickade får man ett mail om att pengarna finns på TEMU-kontot och man kan vänta att handla, bara använda delar av beloppet efterhand, eller allt på en gång. Inget fuffens faktiskt!

Tror att just denna omgången kampanjer går ut idag, 26/4, men det kommer antagligen nya. Det har även körts kupongkampanjer där man inte behöver handla för lika mycket men ändå ger tillbaka en massa rabatter, typ 500 över 2000 (som gjorde att jag kunde köpa en handhållen induktionsvärmare för lägre pris än Ali Express, runt 1500, är på väg, kommer recension när jag har tid), eller 100kr över 100kr, 100 över 300, 300 över 700 mm.

Aldrig fått detta i någon webbläsare så antar att appen är ett måste.

Pennmultimetern här i snabb genomgång, startar vid 9 minuter:

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 2 till
  • Laddar…
MultiMan
Nu hade säljaren till induktionsvärmaren sänkt priset med över 100kr. Trots att jag använt kupong för köpet, så var det bara att tryck på "prisjustering"-knappen så fick jag tillbaka mellanskillnaden.

Jag är faktiskt förvånad över hur pass rätt fram allting är. Jag hade förväntat mig skumraskbeteende, men hittills stämmer det inte alls.

Självklart har jag ingen som helst koppling till TEMU eller fått någon ersättning i någon form för att skriva här. Jag köpte 4 Tuya dörrsensorer av dem för 2 år sedan, och återvände bara nu pga vad som händer i USA.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Eftersom frågor brukar dyka upp om isolationsprovare och jag i min väg bort från Amazon håller på att testa alternativ, i detta fallet TEMU, så hittade jag en riktigt billig från Aneng. Aneng är ett rent budgetmärke och man ska aldrig lita på deras Cat-klassningar. Dock fungerar instrumenten bra och brukar visa rätt värden. ...

Isolationsprovaren: [länk] (från Anengs egen butik på TEMU).

[bild]
Ja, jag har själv bra erfarenhet av Aneng, ja dvs ZOYI som är den egentliga tillverkaren; Aneng rebrandar och säljer andras produkter. Ibland så är de dock billigare under Aneng-märket än OEM-produkten direkt. (Jag har aldrig hittat något hos Aneng som inte är Zoyi, men de kanske har andra märken med.)

Jag har själv en tidigare variant av den isolationstestaren, dsv MH-12. Den har iaf klarat att mäta de testfall jag satt upp inom specificerad noggrannhet.

Kul snabbt test är iaf att mäta ingångsresistansen på sin multimeter. Den varierar ofta lite med de olika spänningsområdena men ligger i typiskt kring 10MOhm, och det är lite kul att mäta direkt med en isolationstestare med den högre spänning en sådan levererar. Blir bra snabbt test av både isolationsprovaren och multimetern. (Elda inte upp multimetern i hastigheten bara... ;))

• Gilla
GK100 och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.