6 477 läst ·
4 svar
6k läst
4 svar
Billig färgspruta.
Hej!
Har idag köpt en liten färgspruta på Biltema. Den kostade bara 298:- och ansluts med en jordad vanlig sladd.
Min fråga är: Har någon provat denna? Duger den till typ spruta en vägg eller så inomhus?
Eftersom den var så billig köpte jag den och chansade för jag får så ont i armen av att bara stå och rolla, rolla.
Hälsningar
Caroline ???
Har idag köpt en liten färgspruta på Biltema. Den kostade bara 298:- och ansluts med en jordad vanlig sladd.
Min fråga är: Har någon provat denna? Duger den till typ spruta en vägg eller så inomhus?
Eftersom den var så billig köpte jag den och chansade för jag får så ont i armen av att bara stå och rolla, rolla.
Hälsningar
Caroline ???
Det är ganska svårt att få ett bra resultat om du sprutar på en slät vägg. Du kan ju inte justera med pensel i efterhand då penseldragen då syns. Dock har jag sett målare som får det perfekt direkt. Det ser lätt ut, men det är lurigt. Jag tror mig att konsten är att aldrig hålla stilla spruten, hålla spruten på rätt avstånd samt att hellre spruta för lite än för mycket.
Utomhus på ohyvlat virke är en aning lättare.
Utomhus på ohyvlat virke är en aning lättare.
Visst kan man få bra resultat med färgspruta. Men de billiga sprutorna är inte särskilt bra. Men är man inte så van att sprutmåla så blir det inte särskilt bra med en dyr spruta heller
Jag är ingen van användare av den här typen av sprutor, utan är skolad inom bilbranschen.
Jag är ingen van användare av den här typen av sprutor, utan är skolad inom bilbranschen.
Jag är medveten om att det är ett budgetval men faktum är ju att köper man en liten sprayburk och låt oss säga målar en brevlåda, element eller dylikt går det ju att få det jättesnyggt med lite övning. Tunna lager och inte för nära eller för långt bort. Så då flöt jag iväg i tanken och tänkte att en vägg med matt färg där dessutom underlaget dessutom suger mycket borde ju gå att få snygg.
Den egentligan frågan är nog vad som skiljer en billig spruta mot en dyr. Typ tryck, spridning osv.
Är det någon som skulle kunna utveckla det?
MVH
Caroline
Den egentligan frågan är nog vad som skiljer en billig spruta mot en dyr. Typ tryck, spridning osv.
Är det någon som skulle kunna utveckla det?
MVH
Caroline
Klicka här för att svara