5 043 läst ·
12 svar
5k läst
12 svar
Bildtävling
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
I dagarna har vi lanserat http://www.byggahus.se/bilder, en bilddatabas där du ska kunna få inspiration inför bygge och renovering. Det är samma medlemskap i byggahus.se/bilder som i forumet.
Med den nya funktionen är det lättare att visa en bild i forumet. Tidigare har vi haft en storleksbegränsning på 100 kb för en bild man laddar upp i forumet, du har själv fått förminska bilden i ett bildbehandlingsprogram.
Laddar du istället upp bilden i bildfunktionen får den vara 3 MB, systemet förminskar bilden automatiskt till ca 50 kb. Du slipper alltså att själv göra om bilden i ett bildbehandlingsprogram innan du vill visa den. När du laddat upp bilden i byggahus.se/bilder kopierar du bara länken och infogar den i meddelandet.
Resultatet blir också att du får alla bilder samlade per användare och du kan via bildfunktionen både söka på bilder per kategori och per användare. Bra va?
För att motivera dig till att komma igång och använda bildfunktionen utlyser jag en tävling! Vem lägger in de finaste bilderna under de kommande 30 dagarna?
Det är du tillsammans med övriga medlemmar som bestämmer vilka bilder som är bäst genom att rösta. Röstningsfunktionen ligger under varje bild. Du måste vara inloggad för att rösta.
Bland de bilder som har fått minst 20 röster, vinner de fem bilder som har fått högst poäng. Vid lika poäng avgörs tävlingen via lottning. Den med högst poäng får välja vinst först. Vinsterna är i form av presentkort på:
http://www.furnish.se möbler och inredningsprodukter. Två presentkort à 5000 kr.
http://www.badoo.se badrum på nätet. Tre presentkort à 3000 kr.
Vi har några enkla regler för vilka bilder du kan ladda upp i byggahus.se/bilder. Läs reglerna innan du börjar ladda upp bilder. http://forum.byggahus.se/regler/74870-regler-foer-bilder.html
Med den nya funktionen är det lättare att visa en bild i forumet. Tidigare har vi haft en storleksbegränsning på 100 kb för en bild man laddar upp i forumet, du har själv fått förminska bilden i ett bildbehandlingsprogram.
Laddar du istället upp bilden i bildfunktionen får den vara 3 MB, systemet förminskar bilden automatiskt till ca 50 kb. Du slipper alltså att själv göra om bilden i ett bildbehandlingsprogram innan du vill visa den. När du laddat upp bilden i byggahus.se/bilder kopierar du bara länken och infogar den i meddelandet.
Resultatet blir också att du får alla bilder samlade per användare och du kan via bildfunktionen både söka på bilder per kategori och per användare. Bra va?
För att motivera dig till att komma igång och använda bildfunktionen utlyser jag en tävling! Vem lägger in de finaste bilderna under de kommande 30 dagarna?
Det är du tillsammans med övriga medlemmar som bestämmer vilka bilder som är bäst genom att rösta. Röstningsfunktionen ligger under varje bild. Du måste vara inloggad för att rösta.
Bland de bilder som har fått minst 20 röster, vinner de fem bilder som har fått högst poäng. Vid lika poäng avgörs tävlingen via lottning. Den med högst poäng får välja vinst först. Vinsterna är i form av presentkort på:
http://www.furnish.se möbler och inredningsprodukter. Två presentkort à 5000 kr.
http://www.badoo.se badrum på nätet. Tre presentkort à 3000 kr.
Vi har några enkla regler för vilka bilder du kan ladda upp i byggahus.se/bilder. Läs reglerna innan du börjar ladda upp bilder. http://forum.byggahus.se/regler/74870-regler-foer-bilder.html
Hejsan!
Vilket trevligt initiativ för att få oss att lägga upp bilder! Nu blir det till att ställa in kameran, knäppa bilder och lägga upp i albumet
Lägger nog in ett antal bilder av hustruns fina "inredningsstilleben" - det mesta går i stil med "Franska stämningar".
Hoppas på många bilder från medlemmarna . . .
Snart lägger jag ut min steg-för-steg-bildserie över farstubygget
Peter
Vilket trevligt initiativ för att få oss att lägga upp bilder! Nu blir det till att ställa in kameran, knäppa bilder och lägga upp i albumet
Lägger nog in ett antal bilder av hustruns fina "inredningsstilleben" - det mesta går i stil med "Franska stämningar".
Hoppas på många bilder från medlemmarna . . .
Snart lägger jag ut min steg-för-steg-bildserie över farstubygget
Peter
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Yesssss! Precis vad jag vill höra! 
Medlem
· Västernorrland
· 2 103 inlägg
Jättebra funktion. Kul idé med röstning och tävling.
Men jag tycker röstningsknapparna "försvinner" i mängden text där de ligger nu. Kan ni inte flytta röstningen till ovanför bilden istället så den syns bättre?
Men jag tycker röstningsknapparna "försvinner" i mängden text där de ligger nu. Kan ni inte flytta röstningen till ovanför bilden istället så den syns bättre?
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Bra idé, jag bollar över frågan till Per (som är bortrest idag och i morgon).
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Jag tycker också att det är bra idé. Jag har inte åkt än.
Röstningen försvinner lite där den är nu. Hinner inte titta på detta nu men lovar att göra ett försök när jag är tillbaka. /Per
kanonskoj idé!! Kul för en annan som inte varit aktiv på ett t
ag, nu har jag verkligen skärpt mig
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Det var roligt att höra. Kom ihåg att tävlingen pågår till den 10 oktober, så fortsätt ladda upp bilder!
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Ja, det kan vi säga.
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Vinnarna presenteras i min blogg! http://www.byggahus.se/blogg/
Klicka här för att svara