Efetr att ha slutfört renovering av vårt masterbadrum blev jag lite småsugen att ge mig på vår andratoalett, ett pytterum på 0.9x1.5m
Tanken är vägghängd toa, ett snyggt minidesignerhandfat, kakel och elgolvvärme.

Då det naturligtvis inte finns någon dusch eller bad i detta utrymme blir det betydligt enklare och billigare gällande fuktspärr mm.

Frågan är, någon som har snyggat till ett så här litet utrymme och har bilder på det?
Inspiration mottages med öppna armar.

Nu är det förvisso inte tal om renovering, men nybygge kanske går lika bra?

Orkar inte lägga upp bilder just nu, men skall ordna det under morgondagen.

Våran lilltoa har väl måtten 1,10 x 1,80 nånting (skall kontrollmäta imorgon), och den har vi kaklat och lagt in silverfärgat kakel på golvet. Vi har en vägghängd toa med en liten träskiva över cisternen. Blev rätt snyggt om jag får säga det själv.

Låter spännande, ser fram emot bilder.

Gjorde en 3D-skiss på hur jag skulle kunna tänka mig att jag vill ha det:

153911-lilla.jpg

Ska vara en dörr mittemot spegeln och tvättstället men om jag satte dit den kunde man inte få någon bra översikt.

Egentligen finns det nog många lösningar, jag tycker det låter som gott om utrymme. Jag har börjat riva ut toa/dusch-utrymme i sommarhuset, det är 0,9x1,81m och där ska jag in med toa, handfat, dusch och skötbord. Jo, det är trångt!

Hur hade ni gjort med värme i en toalett som min ovan?, jag har idag en vattenradiator som sitter till vänster om toastolen, ska man behålla elementet, eller helt enkelt skippa det och köra enbart med elgolvvärme?

Eller är det bättre att strunta i golvvärmen och köra med elementet?

Hej!

Har en liknande toalett i källaren, ca 1 x 1,5 m.
Är vår "tredjetoa" som hamnat lite i skymundan - har varit mest använd till tvätt av händer efter mek med bil eller trädgårds-och husarbete.
Fick ett ryck häromveckan och slet ner våtrumsmattan som satt på väggarna.
Skrapade ner tapetresterna, spacklade och vävde tre väggar med en färgväv från ECO. Vet ej modell och det syns ej så tydligt, men den är "randig".
Målad tre ggr med blank väggfärg.
Sista väggen, vid handfatet kläddes med Kährs Ekparkett som blivit över.
Avslutade mot taket med en ca 10 cm djup låda som rymmer trafo till lampor, samt ventilation längst till höger.
Golvet lade jag klinker på och behöll elementet.
Slutligen behöll jag det gamla handfatet, som blev riktigt fint efter en ordentlig rengöring och ramade in det med egenbyggda hyllor i massiv ek, lackade med möbellack med samma glans som parketten.
Är ganska nöjd med resultatet själv - enda nackdelen är väl att jag inte får ha den i fred längre! :(

Ps Kanske ska påpeka att den ligger mitt i källaren, utan någon som helst kontakt med ytterväggar. Därav mitt materialval till väggarna!

IMG_0226.JPG
Golvet lagt.
IMG_0399.JPG
Golvet lagt igen - upp på väggen!
IMG_0415.JPG
Hylla på väg upp...
IMG_0422.JPG
Riktiga möbelskruvar till hyllan...
IMG_0425.JPG
Lagom förvaring.
IMG_0426.JPG
Båda hyllorna på plats...
IMG_0486.JPG
Spegel med ekram på plats, tavlan med eget motiv också den i ekram skymtar i spegeln...

Hoppas det inte blev för många bilder nu!

//Daniel

vic viper skrev:
Hur hade ni gjort med värme i en toalett som min ovan?, jag har idag en vattenradiator som sitter till vänster om toastolen, ska man behålla elementet, eller helt enkelt skippa det och köra enbart med elgolvvärme?

Eller är det bättre att strunta i golvvärmen och köra med elementet?
Jag hade skippat elementet: har själv ett litet badrum (1,50 X 1,40 - och har badkar). Elementet tar upp värdefull väggyta när det är så litet.

Om du ska riva golvet, låt rören som ska till handdukstork göra några slingor i golvet. Men visst, det går inte jämföra med riktig golvvärme, men klinkers är ljummen ändå. Lösning med värme från golvet + handdukstork räcker i så litet utrymme.
Har själv badrum 1,60 x 1,70. i detta utrymme har jag badkar 100 cm lång, vanlig bred, vanlig toa, handfat och ett litet skåp. Ovanför badkaret har jag ett vattenburen handdukstork.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.