Skulle vilja se lite bilder på klinkers som är skuren så att det följer en duschvägg.

Vi kommer ha stora plattor i badrummet, förutom i duschfallet.

Skulle vilja se lite bilder för att få en uppskattnig av hur det kommer att se ut om jag skär plattorna så att overgången mellan stora och små plattor följer en rundad duschvägg.

T
Iofs ganska onödigt då man inte duschar vrider in duschväggarna mot väggen, men men.......

Paul-Staffanstorp
Frågan är hur många som gör så...

De jag pratat med lägger små plattor i en kvadrat i hörnet och sen stora utanför detta...

Ingen skär dem efter dörrarnas rundning och frågan är också hur bra det blir...

Personligen föredrar jag raka duschdörrar och skarven mellan stora och små plattor rakt under dörrarna.
Riktigt snyggt och det blir även ett rejält extrautrymme i duschen om man t.ex har en 90x90 med raka dörrar kontra 90x90 med svängda dörrar...

Det blir väl snyggt men det är jätte svårt att få den exakt under väggen, allla har en egen radie , man kan hålla upp väggarna å rita v dom men på nå vis brukar det iaf diffa nånstans .....

Inte skit snyggt när det sticker ut under dörren när man väl skär runt!!!!

• DSC03428.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC03406.jpg
    Skapa konto
Paul-Staffanstorp
Alternativt väljer man att lägga delningen 100mm utanför där duschväggen hamnar eftersom fallet egentligen ska börja bli kraftigare redan där för man ska ha nytta av det extra fallet för det vatten som söker sig under dörrarna...
Det ser också bättre ut än att det kanske slutar med att det hamnar 10-20mm utanför/innanför för att man har haft svårt att rita det exakt.

Där har du helt rätt Paul. Skar efter där dörrarna hänger ner men då det alltid rinner lite utanför oxå skulle fallet gärna fått vara med en bit till utanför dörrarna. Då våra dörrar alltid är infällda då det inte duschas så spelar det mindre roll att kanten inte är 100% rätt med dörrarna.

Paul-Staffanstorp
snuttjulle skrev:
Där har du helt rätt Paul. Skar efter där dörrarna hänger ner men då det alltid rinner lite utanför oxå skulle fallet gärna fått vara med en bit till utanför dörrarna. Då våra dörrar alltid är infällda då det inte duschas så spelar det mindre roll att kanten inte är 100% rätt med dörrarna.
Precis... fallet bör alltid vara med redan 100mm utanför dörrarna och som du skriver så har man ju ändå dörrarna inåt hörnan när det inte används och på så sätt ser man ju inte hur det är.

Jo, min tanke är att jag ska lägga delningen utanför.
Tror jag kommer lägga 50mm utanför, samt försöka göra ett fogsprång på några mm.
På så vis så blir det en liten "balja"
Tackar för bilderna.
Ingen som har bild på en delning utanför duschväggen, med väggarna på plats?

Paul-Staffanstorp
orpon skrev:
Jo, min tanke är att jag ska lägga delningen utanför.
Tror jag kommer lägga 50mm utanför, samt försöka göra ett fogsprång på några mm.
På så vis så blir det en liten "balja"
Tackar för bilderna.
Ingen som har bild på en delning utanför duschväggen, med väggarna på plats?
Jag har vissa ggr lagt golvet inne i duschen med 6mm fixkam och golvet utanför med 8mm kam och då får du automatiskt lite fogsprång mellan de olika golven och det har faktiskt blivit väldigt bra.

P
Vad använder ni för metod när ni gör skärningen ?

Tack för era bilder förresten. Tänkte att jag skulle bidra med hur det blev.

• P1010046.jpg
    Skapa konto
haz: antar att do flesta använder vinkelslip med diamantklinga

orpon skrev:
Tack för era bilder förresten. Tänkte att jag skulle bidra med hur det blev.
Ser ju bra ut det där! Rejält duschutrymme också, de e gött ;-)

Smidfix första bild är snyggt jobbat!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.