Skulle vilja se bilder på olika installationer av fasadbelysning...skriv gärna vad ni satt för spottar
och om det är led/lågenergi/halogen.........behöver lite inspiration:D....
/
M

Kan ta bilder nästa helg när jag är i huset :)

härligt:).....fler med bilder?
/
M

måste väl finnas några som har?:D

ingen som har gjort detta?

är det ingen på detta forum som har gjort detta??????????

Första bilden,

Verkar inte vara någon som vill kasta upp bilder. Jag börjar så får vi se om någon mer följer efter.

Vi har ca. 40st LED-moduler monterade, 20 på var långsida. De drar ca. 20w tillsammans, helt ok ;)

Använder även samma moduler i karmen till garageporten, som "ambilight" bakom tv'n, belysning i vitrinskåp mm.

• baksida.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Takfot 1 small.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
henke81 skrev:
Första bilden,

Verkar inte vara någon som vill kasta upp bilder. Jag börjar så får vi se om någon mer följer efter.

Vi har ca. 40st LED-moduler monterade, 20 på var långsida. De drar ca. 20w tillsammans, helt ok ;)

Använder även samma moduler i karmen till garageporten, som "ambilight" bakom tv'n, belysning i vitrinskåp mm.
Hur funkar LEDarna, vad har man för färgalternativ att välja mellan, för de finns väl inget som motsvarar vanligt glödlampsljus?

Min fasadbelysning sträcker sig bara över en yttervägg och den drar totalt 550W ;)

SkaneErik skrev:
Hur funkar LEDarna, vad har man för färgalternativ att välja mellan, för de finns väl inget som motsvarar vanligt glödlampsljus?

Jo nu finns det LED med varmare ljus..

henke:
Har du någon närbild på själva spotten?....hur långt ner på väggen lyser det då det är mörkt ute? Hur många trafos behövs?
Hoppas fler hakar på och lägger ut fler inspirations bilder..:D...
/
M

Har inte hunnit vara ute i huset på ett tag nu, men förr eller senare kommer här bilder!

hur tätt ska man sätta spottarna om man sätter 220-50w....som så småningom blir led. Ska man passa sig för
att sätta ovanför fönster eller ska man bara sätta dom på jämna avstånd hela tiden??...ser det knepigt ut annars?
tack på förhand
/
M

ingen som kan ge tips?:(

henke81 skrev:
Lust att dela med dig av vilken modell och märke du använt dig av? Enligt vad jag ser på bilderna ser det ju riktigt bra ut.
Hur mycket gick materialet till ett sådant projekt på?

Väcker liv i denna tråd igen då det börjar bli riktigt mörkt ute igen (blev helt plötsligt mörkare en timme tidigare fr.o.m. inatt).
Ser att henke81 inte verkar vara aktiv på forumet längre, så jag funderar på om någon vet vilken typ av LED det är han använder sig av?
Fler som har bilder att dela med sig av? Söker inspiration...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.