Någon som har lagt byggmax "ek mattlackad 1-stav" 2200x180mm med kantfasning (beställningsvara) och kan bjuda på några bilder.
På byggmax hemsida finns fyra bilder som samtliga visar ett helt kvistfritt golv, jag undrar om det verkligen stämmer att detta golv är helt fritt från kvistar?
På byggmax hemsida finns fyra bilder som samtliga visar ett helt kvistfritt golv, jag undrar om det verkligen stämmer att detta golv är helt fritt från kvistar?
Japp, har en halvtaskig mobilbild från när jag la golvet. Köpte 60kvm lite på chans efter att bara ha sett provbiten i affären men vi är jättenöjda med golvet, skitfint och mycket trevligare än vanlig 3stavs. Blir lite mer levande med fasningarna. Även kortsidorna är fasade som tur är... i butiken kunde dom inte svara på det.
Helt kvistfritt är det, fanns kanske nån enstaka 5mm kvist men den biten kan man ju lägga under soffan.
Helt kvistfritt är det, fanns kanske nån enstaka 5mm kvist men den biten kan man ju lägga under soffan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stort tack för hjälpen!
Jag var lite rädd att de valt att marknadsföra golvet med bilder på kvistfria plank och att leveransen sen skulle vara nåt helt annat.
Jag tycker verkligen att det där golvet är skitsnyggt!
Var det lätt att lägga?
Hur upplevde du kvaliten i övrigt, var det rakt o fint eller fick du sortera bort många plank?
Jag var lite rädd att de valt att marknadsföra golvet med bilder på kvistfria plank och att leveransen sen skulle vara nåt helt annat.
Jag tycker verkligen att det där golvet är skitsnyggt!
Var det lätt att lägga?
Hur upplevde du kvaliten i övrigt, var det rakt o fint eller fick du sortera bort många plank?
Min erfarenhet är att det är lätt att hitta ekgolv med mycket kvist, speciellt när vi pratar så stora ekplank som här, däremot är det svårare att hitta utan kvist som inte kostar över 1000kr/m2
Klicka här för att svara