R
Roland112
Bannad
· Västra Götaland
· 2 165 inlägg
Roland112
Bannad
- Västra Götaland
- 2 165 inlägg
Hej
Vi har kommit fram till att vi vill ha en relativt ljus fog på väggarna i vårt nya badrum med vita plattor. Är de nån därute som kan visa bilder på sitt kakel och som har ljus fog? Vi står i valet mellan ljusgrå eller om vi ska ta vit fog.
tack på förhand
Vi har kommit fram till att vi vill ha en relativt ljus fog på väggarna i vårt nya badrum med vita plattor. Är de nån därute som kan visa bilder på sitt kakel och som har ljus fog? Vi står i valet mellan ljusgrå eller om vi ska ta vit fog.
tack på förhand
Från vårt pyttelilla badrum för några lägenheter sen:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
R
Roland112
Bannad
· Västra Götaland
· 2 165 inlägg
Roland112
Bannad
- Västra Götaland
- 2 165 inlägg
Det är helvit fog och det är samma på golvet. Den ser mörkare ut på bilderna med det beror på skuggor (det är taget när det var nykaklat, har inte gjort det själv). Sista bilden är den mest rättvisande.
Vit fog blir smutsig (eller snarare det syns fortare) men går hyfsat lätt att hålla rent om man skrubbar lite nu och då. Jag tycker att den var väldigt snygg till vita plattor, särskilt i ett sånt litet badrum som man ville få så mycket rymdkänsla i som möjligt.
Vit fog blir smutsig (eller snarare det syns fortare) men går hyfsat lätt att hålla rent om man skrubbar lite nu och då. Jag tycker att den var väldigt snygg till vita plattor, särskilt i ett sånt litet badrum som man ville få så mycket rymdkänsla i som möjligt.
R
Roland112
Bannad
· Västra Götaland
· 2 165 inlägg
Roland112
Bannad
- Västra Götaland
- 2 165 inlägg
ja vitt känns väldigt fräscht på vägg men jag tror de lutar åt grå fog på golvet så man inte ser när man skitat ner.
Fogförsegling gjorde jag när jag kaklade i köket och det var bra för då kunde man torka rent fogen när den blivit skitig.
Fogförsegling gjorde jag när jag kaklade i köket och det var bra för då kunde man torka rent fogen när den blivit skitig.
kolla Ardex silvergrå om du inte vill ha vit fog, tror att Ardex har den absolut bästa vanliga fogen nu.
Riktigt bra att jobba med, kan foga istortsett ett helt badrum innan man börjar tvätta, även om den har torkat så får man lätt bort fogen från plattorna
Riktigt bra att jobba med, kan foga istortsett ett helt badrum innan man börjar tvätta, även om den har torkat så får man lätt bort fogen från plattorna
R
Roland112
Bannad
· Västra Götaland
· 2 165 inlägg
Roland112
Bannad
- Västra Götaland
- 2 165 inlägg
låter grymt bra för fogningen är det jag har sån vånda över....man hinner aldrig klart innan man måste torka av så detta låter super. Vem saluför Ardex tro? Hornbach?nino skrev:
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Har fogat vita plattor med just den fogen och färgen i veckan.nino skrev:
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm