1 941 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
bilat ur golv trycker upp vatten
Hej skall göra ett badrum nere i källaren, huset är dränerat för 2 år sedan så det är ok. men den dräneringen ligger ju ovanför det jag grävt ur nu, har grävt ur ca 45cm från gamla golvnivån och på 5 dagar så är det typ 20cm med vatten där går det att dränera innifrån på något vis el hur löser man detta mvh erik
Det går ju att gräva sej ner under sulans nivå, är det så Du gjort? nygge1977. Det borde väl gå att lägga dränering där också, frågan är vart den sen ska leda vattnet?? Vi grävde aldrig så djupt när vi fixa vårt badrum, är det lågt i tak? annars skulle nog jag fylla igen det lite så vattnet är under golvet 
hej dräneringen ligger i underkant av sulan. jo det är bara 205 i takhöjd så därför har vi grävt ur så myket så tanken var 20cm singel sen isolering gjuta men då vattnet verkar stiga så får man väl göra någon dränering antar jag mvh erik
Ofta är det ju fuktigt under betongplattan, kan man se där avloppsrören har inspektionslucka i källargolvet bla. Utan att veta så borde det väl gå att ljuta golv lagom högt över vattnet och sen bygga vidare bara? Man ska ju ändå inte ha tätskikt på hela golvet så med klinkers ovanpå kan fukten vandra både upp och ner om det behövs. Bra ventilation i badrummet är ett måste i källaren så den tar hand om ev. fukt på väg uppåt.
Klicka här för att svara