Hej!

(blev fel i ämnet, är så klart garagegolv och inte källargolv men går tydligen inte att redigera ämnesraden)
Har skador på golvet vid garageporten som jag nu ska försöka åtgärda inför byte av garageport till ny takskjutport. Tanken är att bila bort tidigare lagning samt ytterligare del av golv för att få en hållbar lösning.

Så jag undrar helt enkelt hur man gör detta på bästa sätt...
  • Hur mycket tror ni jag behöver bila bort för att det ska hålla? kommer gjuta med fall från innervägg och ut mot garageuppfart (typ 10 cm med 1 cm fall).
  • Behöver jag bila bort hela plattans djup så eller räcker det att gå ner typ 10 cm (om den nu är så djup)?
  • Hur långt in i garaget behöver jag ta bila bort?
  • Vilken typ av betong är bäst om man inte vill att det ska krympa (för att undvika nivåskillnader) men endå hålla bra?

• Skadat garagegolv vid öppning med synliga sprickor och ojämnheter, fläckar och cykel förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadat betonggolv vid en garageport med saker och cyklar inne i garaget och marksten utanför.
    Skapa konto
  • Skadat garagegolv vid porten med synliga sprickor, omgiven av ojämn marksten och en skottkärra.
    Skapa konto
Redigerat:
Hur gjorde du tillslut? :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.