Hej,

funderar på två frågor kring min entrétrappa. Den är väl klädd i vad jag tror är sjösten, men frågan är hur pass friliggande sådana i regel är från resten av huset (grupphus byggt -85), samt hur dyrt/svårt det vore att få bort den? Är det något man som helt okunnig kan göra själv?

Entrétrappa klädd i sjösten framför dörr, omgiven av grus och en träbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Entrétrappa med sjösten framför tegelvägg, närbild av steget och dess kontakt med husgrunden, omgiven av grus.
Skapa konto
Entrétrappa i sjösten ansluter till tegelvägg, med grus och löv vid basen.
Skapa konto

Jag skulle vilja ersätta den med en mer slät entrétrappa i ett eller två steg, något i stil med en entrétrappa i bergama granit som på den här bilden, men alltså bara i ett eller två steg:

Entrétrappa i ljus bergama granit med tre steg placerad vid glasfönster, omgiven av dekorativa element i metall.
Skapa konto

Vet någon vad det kan tänkas landa på i kostnad, bollpark?

N Nat Any skrev:
Är det något man som helt okunnig kan göra själv?
troligen.
den är nog inte gjord på plats
ser ut som en arla-trappa ev gjord i ekeby skåne

T tergo skrev:
troligen.
den är nog inte gjord på plats
ser ut som en arla-trappa ev gjord i ekeby skåne
Bor i södra Skåne så det låter väl rimligt.

Vad behöver man för att få bort den? Om det inte går att uppnå ungefär samma resultat med mindre åtgärder alltså

Ett annat alternativ jag tänker mig är att kanske sätta skifferplattor eller något på det befintliga trappsteget, men frågan är om det går att göra på en yta av dansk sjösten - kanske måste slipas ned eller avlägsnas först på något sätt?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.