Hej,

jag har ett badrum i en källare vars golv ser för j-ligt ut. Färgen flagar och det ska göras om - väggarna är dock fräsha så där vill vi inte göra nåt.

Dock så tror jag att vi vill förbättra lutningen på golvet då vatten står alldeles för länge på golvet efter dusch/bad.

Men kan man börja bila på golvet?
Eller riskerar man att allt kakel trillar ner, eller spricker?
(Vill inte lägga nytt flytspackel då källaren har lågt i takt - precis så jag klarar mig nu :) )

Förstår att man inte kan säga ett generellt svar, men vad är eran uppfattning - chanslöst eller goda chanser att det funkar...

Tack på förhand.

Thomas59
Ska du bara bila bort golvkaklet/klinkers men inte väggen och det är ett våtrum med krav på tätskikt står du inför ett problem. Golvtätskiktet kan nämligen inte på något vettigt sätt "skarvas" mot väggen om du ska följa reglerna.

Har du inget tätskikt är det väl bara att testa. Har du tur sitter väggkaklet kvar. Har du otur ramlar det ner. I senaste badrummet jag renoverad ramlade stora sjok av väggkakel ner bara jag satte bilmaskinen mot väggen pga undermåligt underlag för väggkaklet. Fick bila bort och putsa upp helt nya väggar från grunden.

varför bila? Går det inte att slipa ner eller skära ut med lämplig verktyg? om den nu rör sej om ca 1m2 golv ...
gaia

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.