Frågar man inte så får man inte veta.....

Har betongplatta i mitt badrum har redan perfekt fall och vill helst inte flytspackla m.m.

Om jag bilar upp spår för värme kabeln som jag sedan spacklar igen. Kan det fungera?

Var snälla nu jag är nybörjare :-[

Det får ju bli elvarianten isåfall. Annars gör du nog för stor inverkan på betongplattan.
Alternativt använder du värmefolie. Den bygger runt 0,5mm och är lika effektiv som värmekabel, men betydligt dyrare. Tror dock att kostnaden uppväger allt bilarbete.

Finns även vanlig golvvärme som är godkänd för att läggas direkt i fixen.
T2 har en modell vet jag.
Har själv lagt det i mitt badrum och är väldigt nöjd.

Kan vara rätt bökigt att lägga klinker på om man är nybörjare. Det är viktigt att man har rätt fixkam så man får fullständig täckning under plattorna.

Wilhelm Inredaren skrev:
Elektriskt värmegolv på nät som du lägger i fixet innan du lägger på klinker, bygger endast 3mm. Läs på nedan länk :)

[länk]

Spackla innan, för ska du lägga glasmosaik på kabeln så kommer du få problem med slutresultatet för det krävs att underlaget är slätt när du börjar lägga mosaik.

roblof skrev:
Hittade igen T2 som du Markus har använt :)
[länk].

Mitt badrum är på 5 kvm. Skall lägga glasmosaik på golvet. Den bygger bara 3mm kommer därföra att använda en kam på endast 3mm. Är T2 heltslätt? Annars kommer jag att behöva spackla över T2 för att få en jämnyta.

Vad fick du ge för T2 värmemattan?

Jag har lagt klinker förr dock inte i ett badrum. Är inget proffs på långa vägar.... Du som är proffs vad använder du för fixkam, till glaskeramik

[quote author=kakelmaster link=1141390619/0#6 date=1141477478]Spackla innan, för ska du lägga glasmosaik på kabeln så kommer du få problem med slutresultatet för det krävs att underlaget är slätt när du börjar lägga mosaik.

Jag har slitit bort plastmattan och slipat ner limresterna med en excenterslip med 40 korns slippapper, så golvet är slätt som en bebis rumpa :) Menar du att kabeln är så pass ojämn att jag kommer att få problem vid sättningen av glaskeramiken?

4 mm kam och använd vitfix så slipper du skrapa så mycket mörkt överskotts fix mellan fogarna när du fogar.

roblof skrev:
Jag har lagt klinker förr dock inte i ett badrum. Är inget proffs på långa vägar.... Du som är proffs vad använder du för fixkam, till glaskeramik

Ja det krävs ett slätt underlag för bästa resultat jag lovar jag vet. Just nu håller jag på med ett badrum där de ska ha knappmosaik 1 x 1 cm och då krävs det att man spacklar med fix över ojämnheter efter fuktspärren och manschetter.

quote author=roblof link=1141390619/0#8 date=1141478330]
kakelmaster skrev:
Spackla innan, för ska du lägga glasmosaik på kabeln så kommer du få problem med slutresultatet för det krävs att underlaget är slätt när du börjar lägga mosaik.

Jag har slitit bort plastmattan och slipat ner limresterna med en excenterslip med 40 korns slippapper, så golvet är slätt som en bebis rumpa :) Menar du att kabeln är så pass ojämn att jag kommer att få problem vid sättningen av glaskeramiken?

Jag skippar golvvärmen. Bor i lägenhet med grannar under så golvet är inte (kallt). Det ända är väl praktiskt då golvvärmen torkar upp vattenstänk på golvet.

Jag har en fixkam som är på 3mm spelar 1mm stor roll. Ni som vet :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.