felet är fulfixat, var en lampa som inte tändes bara.
Bes förra året och fick bara en 2a på lampan. I övrigt var det inga fel, bilen startade och gick

halvjus, helljus, kontrollampa, abs , airbag?

Andy78 skrev:
halvjus, helljus, kontrollampa, abs , airbag?
Airbag.

Det är nog ett lite ovanligt problem..det vanligaste är att lampan lyser hela tiden och inte slocknar.;)

nino skrev:
felet är fulfixat, var en lampa som inte tändes bara.
Bes förra året och fick bara en 2a på lampan. I övrigt var det inga fel, bilen startade och gick
What? Menar du att meken inte kunde hitta detta, efter ca ett års letande? Låter befängt.....

ja dom har inte lyckats fixa felet, självklart har dom inte jobbat med den varje dag :)

nino skrev:
ja dom har inte lyckats fixa felet, självklart har dom inte jobbat med den varje dag :)
Fick dom fram någon felkod, och alla säkringar är hela? då kan det vara styrdonet.
Hur löste du det kopplade lampan till generatorn?

inga felkoder och styrdonet bytt, säkringarna hoppas jag dom kollat :) kablarna är hela

ett relä kopplat till lampan

nino skrev:
inga felkoder och styrdonet bytt, säkringarna hoppas jag dom kollat. kablarna är hela
Nu har jag nog missat vad det var för bilmodell. Men en lysande airbaglampa ger i princip alltid en notering i felminnet. Gissningsvis avbrott i någon givare eller för hög resitans i någon tänd/avfyrningskrets (även om kablarna till dem är hela).
Fast för att läsa ut sådana detaljerade saker behövs oftast en märkesspecifik utrustning som de vanliga verkstäderna sällan har, inte en universalläsare från Conrad, Biltema eller Kjell & co.....

Redigerat:
RoTe
Ingper skrev:
Nu har jag nog missat vad det var för bilmodell. Men en lysande airbaglampa ger i princip alltid en notering i felminnet. Gissningsvis avbrott i någon givare eller för hög resitans i någon tänd/avfyrningskrets (även om kablarna till dem är hela).
Fast för att läsa ut sådana detaljerade saker behövs oftast en märkesspecifik utrustning som de vanliga verkstäderna sällan har, inte en universalläsare från Conrad, Biltema eller Kjell & co.....
Men nu var problemet att lampan INTE lyser. Den ska lysa vid motor av och tändning på. Det kollar bilprovningen!

RoTe skrev:
Men nu var problemet att lampan INTE lyser. Den ska lysa vid motor av och tändning på. Det kollar bilprovningen!
Slarvigt läst av mig...:o

Jag hade tvärtom, lysande airbaglampa på min bmw.
Felkod airbag eller styrdon, trodde det var styrdonet det skickades iväg konstaterades helt.
Trodde det var rattringen tog isär allt visade sig att jag fick fel del, satte ihop det och det fungerat sedan dess.
Man måste dock alltid radera felkoden manuellt för att släcka det är inte som motorlampa att det släcks om felet ej återkommer.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.