5 343 läst ·
12 svar
5k läst
12 svar
bidé
Vi har satt in bidé i vårt nya badrum, just för att jag vill tvätta fötterna varje kväll innan jag går och lägger mig, och då är bidé suveränt.
Det fanns bra plats för den, så för min del var det självklart med bidé.
Att det är omodernt rör mig inte i ryggen.
/EB
Det fanns bra plats för den, så för min del var det självklart med bidé.
Att det är omodernt rör mig inte i ryggen.
/EB
Minns i min ungdom (på 80-talet
) att katterna brukade hoppa upp i bidén när dom var törstiga, bara att vrida på en liten liten stråle vatten så stod dom där och lapade tills dom var otörstiga, bra anledning att ha bidé 
Förresten vad är en bidé främst till för, tvätta ädlare delar eller ?
.......ja jag har faktiskt aldrig frågat någon
Förresten vad är en bidé främst till för, tvätta ädlare delar eller ?
.......ja jag har faktiskt aldrig frågat någon
;D Bidén var från början främst till för kvinnors ädlare partier. Iom att separata duschar blev standard och vi (alla) började duscha dagligen blev behovet av bidéer mindre. Nere på kontinenten är denna grunka fortfarande betydligt vanligare.
Fotvask, strumpblötläggning, kattoa - ja, bidén har många användningsområden även i modern tid ;D ;D ;D.
Fotvask, strumpblötläggning, kattoa - ja, bidén har många användningsområden även i modern tid ;D ;D ;D.
Även perfekt för småbarn som slipper ställa sig på en massa pallar för att nå upp till handfatet.yonna skrev:;D Bidén var från början främst till för kvinnors ädlare partier. Iom att separata duschar blev standard och vi (alla) började duscha dagligen blev behovet av bidéer mindre. Nere på kontinenten är denna grunka fortfarande betydligt vanligare.
Här är en bild av en bit av badrummet med toalettstol och bidé av märket Gustavsbergs Classic.
Bidén kostar enligt deras broschyr ca 2700 kr, och enligt räkningen från byggmästaren ca 2200 + moms.
Randen på badrumsväggen är mörkblå, inte svart, och kommoden är köpt på IKEA och målad.
Gustavsberg har fler modeller, ARTic som (enligt broschyren) kostar 2100:- och Nordic ca 2000:-. Alla priser utan blandare.
/EB
som just har fått igång bredband efter ca fyra mån med dåligt fungerande snigelmodem. Hurra!
Borde väl vara smidigt att vaska barnen i bidé också ?
Eller är det kanske knepigt för att det är för lågt..
Eller är det kanske knepigt för att det är för lågt..
Klicka här för att svara