Förstår inte heller avsaknaden av bidéer. Är uppvuxen med en sådan och den är ju toppen för intimhygien när man inte kan duscha var och varannan dag.
Om det ryms i budgeten när vi bygger blir det en bidé! Den saknas här hemma!
Om det ryms i budgeten när vi bygger blir det en bidé! Den saknas här hemma!
Tusan, jag glömde skriva en del i mitt inlägg innan, Röda havet ter sig ju fullkomligt malplacerat. Varför jag valde det exemplet är för att de flesta nog kan förstå att på en liten båt med ett litet tanksystem för toalettavfall vill man inte ha ner papper som tar upp plats och kan orsaka stopp.
Så, de första dagarna på en sådan båt kan man se flertalet turister med synnerligen skamsna blickar som byter förvirrande ögonkast med varandra samtidigt som den stackarn i personalen som har städningen av toaletterna på sitt schema ser måttligt road ut. Efter ett par dagar brukar det dock ordna upp sig och alla ser glada och nöjda ut igen.
Så, de första dagarna på en sådan båt kan man se flertalet turister med synnerligen skamsna blickar som byter förvirrande ögonkast med varandra samtidigt som den stackarn i personalen som har städningen av toaletterna på sitt schema ser måttligt road ut. Efter ett par dagar brukar det dock ordna upp sig och alla ser glada och nöjda ut igen.
"Mycket fräschare" - hur? Jag kan tyvärr inte se hur fräschören schangserar genom 500 mm förflyttning sidledes. För övrigt är väl WC inte anpassad för tvagning? Det verkar krångligt och upplagt för missöden att försöka få fram en duschslang för ändamålet.Anders_Nilsson skrev:
Nu blir det väl ett ramaskri igen.
Redigerat:
Om man ändå skall blöta ned hela rumpan och/eller skrevet, så känns det som om man redan är så blöt att man lika gärna kan ta resten också! Dvs duscha...Drömmarn skrev:
Om jag generaliserar grovt, på urval av subjektiva erfarenheter så:
Folk under 30 duschar som regel dagligen, folk under 50 duschar oftast minst varannan/var tredje dag. Med såna hygienvanor ser jag inte behovet av en bidé. Jag har iofs aldrig haft nån, förrän jag köpte huset. Den står där i badrummet men jag har aldrig förstått hur man skall använda den utan att behöva klä av sig helt på underdelen, och torka vatten ifrån golvet.
(Enda gången jag har använt den, var på en fest. Fyllde vatten i skålen och sjösatte en enorm gul badanka!)
Uträttar man sina behov exakt lika många gånger som man duschar är det väl i sin ordning.Cujo skrev:Om man ändå skall blöta ned hela rumpan och/eller skrevet, så känns det som om man redan är så blöt att man lika gärna kan ta resten också! Dvs duscha...
Om jag generaliserar grovt, på urval av subjektiva erfarenheter så:
Folk under 30 duschar som regel dagligen, folk under 50 duschar oftast minst varannan/var tredje dag. Med såna hygienvanor ser jag inte behovet av en bidé. Jag har iofs aldrig haft nån, förrän jag köpte huset. Den står där i badrummet men jag har aldrig förstått hur man skall använda den utan att behöva klä av sig helt på underdelen, och torka vatten ifrån golvet.
(Enda gången jag har använt den, var på en fest. Fyllde vatten i skålen och sjösatte en enorm gul badanka!)
Tyvärr finns det ingen duschmöjlighet på offentliga toaletter. Ofta inget handfat i närheten heller. Men vissa kanske bara "duschar" hemma.
Tankeexperiment: ponera att du trampar i en hunds avföring. Hur rengör du foten/skon? Genom att gnida ett papper mot den? Eller duscha hela kroppen?
I ett nötskal fångar kanske detta inkonsekvenserna i svensk hygien.
Kastar skorna. Punkt.subtilis skrev:Uträttar man sina behov exakt lika många gånger som man duschar är det väl i sin ordning.
Tyvärr finns det ingen duschmöjlighet på offentliga toaletter. Ofta inget handfat i närheten heller. Men vissa kanske bara "duschar" hemma.
Tankeexperiment: ponera att du trampar i en hunds avföring. Hur rengör du foten/skon? Genom att gnida ett papper mot den? Eller duscha hela kroppen?
I ett nötskal fångar kanske detta inkonsekvenserna i svensk hygien.
Nej nej, bajs är nog det äckligaste som finns.LillaMini skrev:
Fast ontopic, skulle aldrig installera en bidé eller använda en. Finns inte i min levnadskultur och har aldrig gjort. Och dom här fina pikarna om att "varför svenskar inte är hygieniska", behöver duscha oftare. Skulle jag skita ner mig så förbannat så att jag inte kan bli ren, så tar jag en dusch!