2 010 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Bewag bygglaser
Har ni något att säga om denna? http://bewag.se/product42-155.html
Eller har ni tips på nån roterande, gärna lite billigare än denna.
Eller har ni tips på nån roterande, gärna lite billigare än denna.
Redigerat:
Jag kollade precis in Classe men hittade ingen roterande där.
Såg i annan tråd att Tamoline hade prisvärda, har skickat ett mejl till dom och frågat efter inköpsställen.
Tyvärr var Bewagen utan mottagare och exl moms så den går bort.
Såg i annan tråd att Tamoline hade prisvärda, har skickat ett mejl till dom och frågat efter inköpsställen.
Tyvärr var Bewagen utan mottagare och exl moms så den går bort.
Har aldrig handlat vare sig på Tradera eller ebay annars kunde detta kanske vara nåt.
http://www.tradera.com/search/result.aspx?search=bygglaser&search_category=-1
http://www.tradera.com/search/result.aspx?search=bygglaser&search_category=-1
Det framgår inte om den är autonivellerande eller om mottagaren ingår i paketet.Henry Porter skrev:
Om svaret är ja på bägge så verkar det ju helt klart intressant.
Roterande laser med mottagare är det enda som i praktiken fungerar för utomhusjobb (fast det finns korslinjelasrar med pulsfunktion och tillhörande mottagare, dom kanske fungerar med, jag har dock aldrig provat en sådan).
Ska du använda lasern utomhus så kommer du mao knappast billigare undan. Har du endast tänkt använda den inomhus så tycker jag en korslinjelaser av något slag är ett bättre val.
Det där var pris + moms, så jag gav ungefär detsamma för en Robotoolz med mottagare + mätsticka, när det var ett bra extrapris. Min tanke, kanske även din?, var att slippa åka iväg och hyra några gånger blir ungefär samma pengar som det jag förlorar när jag säljer denna när jag är klar.
Att den är självnivillerande tar jag för givet med tanke på priset. Har dock inte kollat upp det.
I vilket fall är priset för högt 6850 är exl moms och utan mottagare.
Dom hade dock ett paketpris 9600:- exl moms. för måttstock, mottagare och batteriladdare och laser
Skulle gärna vilja ha en roterande laser, kan se så många användningsområden. Jag håller med dig Mikael med det där med att hyra, det blir snabbt lite pengar som man lägger. Nu är det så att jag snart har renoverat färdigt.... Hoppas jag!! Så det blir svårare att motivera större investeringar, men man har lurat sig sjäv förut, så man vet aldrig.
I vilket fall är priset för högt 6850 är exl moms och utan mottagare.
Dom hade dock ett paketpris 9600:- exl moms. för måttstock, mottagare och batteriladdare och laser
Skulle gärna vilja ha en roterande laser, kan se så många användningsområden. Jag håller med dig Mikael med det där med att hyra, det blir snabbt lite pengar som man lägger. Nu är det så att jag snart har renoverat färdigt.... Hoppas jag!! Så det blir svårare att motivera större investeringar, men man har lurat sig sjäv förut, så man vet aldrig.
Bewags LL300 är självnivellerande och har lutningsfunktion om man har fjärrkontroll. Den är mycket pålitlig och räckvidd 300m är ingen överdrift. Handmottagaren är tydlig och syns bra från förarplatsen, när den sitter monterad på skopan. Den snurrar en hel vecka på en laddning, men handmottagaren förbrukar ganska många batterier. Jag har haft min ett halvår och det enda som jag kan tycka är illa. Det är att jag fick betala ett betydligt högre pris.
Klicka här för att svara