Satsa på en pump med hydropress. Då kan du ha pumpen ansluten hela tiden och bara vrida på kranen när du vill ha vatten.
Sedan är frågan var i Östersjön du ska ta vattnet. Ju längre söderut dessto saltare är vattnet. Saltare vatten = rostfri pump och dåligt vatten att vattna gräset med. Fast det är klart, vattnar du med salt vatten så behöver du ingen gräsklippare. ;D