Har någon erfarenhet av att köra östersjövatten i en bevattningspump?
Funkar de med en billigare pump eller kommer den rosta sönder direkt? Måste man ha rostfritt?

Förordar ni en pump med hydrofor eller inte? Gissar att vill man göra något som föreslås i "billig automatbevattning"-tråden så ska man inte ha hydrofor men om man vill ha kranar för av och på så ska det vara utan hydrofor. Någon som har en åsikt vad som kan vara bäst?

En helt annan fråga är om gräset tål östersjövatten.....

///Johannabacken
 
Satsa på en pump med hydropress. Då kan du ha pumpen ansluten hela tiden och bara vrida på kranen när du vill ha vatten.

Sedan är frågan var i Östersjön du ska ta vattnet. Ju längre söderut dessto saltare är vattnet. Saltare vatten = rostfri pump och dåligt vatten att vattna gräset med. Fast det är klart, vattnar du med salt vatten så behöver du ingen gräsklippare. ;D
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.