Hej
Som alldeles färsk medlem har jag en fråga. Vi lät lägga om vårt tak i vinter och nu upptäcker jag att byggarna satt en stupränna ner i min rabatt framför huset, förr gick allt regnvatten över till garaget och ner i vatten tunna där vi samlade det. Jag vet inte varför de gjort på detta sätt ,det är inte något de samrått med oss om och innan jag kontaktar dem undrar jag, kan man koppla något slags rör till stuprännan som vattnar i bakkant av rabatten -.Den skyms alltid av takfoten och är alldeles torr. Rabatten är utdragen 10-15 cm från huset och löper parallelet med huset. SOm det nu är kommer allt vatten på en plats i rabatten och det kan knappast vara bra för rabatten och inte heller om det rinner bakåt mot husgrunden.
Om det fanns något slags rör med hål jämnt fördelade som man kunde gräva ner lite i bakkanten skulle det var perfekt. efterosm ajg är handikapapd o inte tar mig till affärer så frågar jag här o hoppas få svar

Välkommen till forumet!
Är det nåt sånt här du letar efter: http://www.jula.se/regnvattenspridare-for-stupror-710016

Har de bara kört ner stupröret i marken? Det är inte kopplat till någon dagvattenledning eller så? Det är i så fall byggfusk kan i förlängningen leda till skador på huset.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.