Vi håller på att rita på ett bevakningssystem med 8-10 kameror till vårt hus, larm och inspelning sker med detektion. Den juridiska biten är vi väl insatta i men finns det någon i detta forum som själva klurat ut ett liknande system. Vi har givetvis ett larm till huset, kopplat till Securitas men vi vill också ha ett yttre larm.

Jobbar med videövervakning så har du några specifika frågor så kan jag kanske hjälpa dig.

Hej Gustavk!

Nja, kanske inte direkt specifika frågor utan mer en generell fråga: vad bör man tänka på ?

Analoga eller digitala kameror? Lokal lagring eller lagring i molnet (a'la Telia Hemkoll), kameror bara inne eller ute? Vilket ljuskänslighet behövs (PIR detektor som tänder lampa, IR-belysning och kamera som stödjer det etc..), trådlöst eller trådat? Hur länge ska inspelningarna lagras? Etc etc...

Hej gustavk. Vi har en villa som vi vill övervaka. vi hade tänkt oss 4 utomhus dag/natt kameror (ir). inspelning via "kamera inspelningsenhet". inspelningsenheten är inga problem utan det är kamerorna i sig. vi vill ha trådbunda (analoga / digitala har inte bestämt) med bra kvalitet.

Det som är svårt med det hela är att jag skulle vilja se känna och klämma utan jag litar inte på det som man hittar på nätet. vi blev besvikna. vet du om det finns nån stans där man kan se och jämföra olika kameror? eller något bra tips. jag har kollat runt lite och förstått att jag måste nog betala ca 5-6000/kamera för att få nått hyfsat bra.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.