Har ett 50 meter långt staket i kolonin. Det är tryckimpregnerad, bara oljad ett par gånger med vanlig träolja.
Problemet är att staketet köptes vid olika tillfällen och ser lite olika ut. Nyare delarna ser fräschare ut än de äldsta delarna.
Hur gör jag för att få hela staketet att se likadan ut, kan man använda bets eller lasyr med färg eller är det att täcka med målarfärg som gäller?
Tycker det är snyggt med lasyr eller kanske bets men är väl svårt att få en likadan färg på hela staketet med tanke på skillnaderna i dag?
Problemet är att staketet köptes vid olika tillfällen och ser lite olika ut. Nyare delarna ser fräschare ut än de äldsta delarna.
Hur gör jag för att få hela staketet att se likadan ut, kan man använda bets eller lasyr med färg eller är det att täcka med målarfärg som gäller?
Tycker det är snyggt med lasyr eller kanske bets men är väl svårt att få en likadan färg på hela staketet med tanke på skillnaderna i dag?
Vi har oljat vårt trädäck och delar av räcket med pigmenterad terassolja, tycker det funkar bra.
https://www.hornbach.se/shop/CUPRIN...cPj-kzb5-EtHxejnFJlE3rO0gWvb_LVhoCccEQAvD_BwE
https://www.hornbach.se/shop/CUPRIN...cPj-kzb5-EtHxejnFJlE3rO0gWvb_LVhoCccEQAvD_BwE
Måla inte!! Om du inte vill byta staket efter 5 år.
Syntetisk oljelasyr kan rekommenderas.
Mitt staket högtrycks var 5:e år och det har stått där från 1961. !!!
En bräda som får soltorka mellan varje gång den blir blöt varar nästan för evigt, se på en brygga i skärgården, hur gammal är en sådan.
Syntetisk oljelasyr kan rekommenderas.
Mitt staket högtrycks var 5:e år och det har stått där från 1961. !!!
En bräda som får soltorka mellan varje gång den blir blöt varar nästan för evigt, se på en brygga i skärgården, hur gammal är en sådan.
Tack. Har du exempel på syntetisk oljelasyr?L Leif i Skåne skrev:
Klicka här för att svara
