Hej Rostig Saab 9000 (intressant alias)
Den här spårfräsen från JULA. Spårar den ett spår i valfri bredd( inom rimliga gränser förstås) eller gör den två skåror som man sedan måste bearbeta manuellt.
I Katalogen ser det ut som det är två parallella klingor.......
MVH / lob

ps: Är det mycket jobb att "återfylla" spåret och med vad ??ds

Julas fräs gör 2st spår (två klingor) som måste knackas ur manuellt med huggmejsel & hammare..
På Elfirman jag jobbade åt förrut hade jag en Hitachi (tror jag det var), men den upplever jag som mycket sämre än min Ferm från Jula (kan iof. ha att göra med att den var sliten...).

Jag brukar återfylla med Cascos husfix, helt suveränt.

Lite OT: Mitt Alias kommer ifrån just en sådan som jag köpte av en jobbarkompis för 1000 kr. Det hände så mycket dråpligheter med den så jag måste minnas den när den nu ligger på skroten. ;D
car_black.gif

Kan väcka upp den här tråden med att meddela att Julas Ferm fräs nu håller på att utgå ur sortimentet. Jag köpte en nyss och den är GRYM. Sågar i tegel och betong som om det vore smör och fungerar bra med min grovdammsugare.

Reas på alla Jula-varuhusen för 699 (50%) tills de tar slut.

Köpte deras bilmaskin av märket Ferm med. Riktigt grym den med. Båda har 3 års garanti. Bättre än blåbosch garantin =)

Köper alltid proffsgrejer till mitt hemmaklåpande annars men här blev det lite undantag pga att jag är EPA/Jula-frälst. :]

B
fräsmaskin med vattenkylning är bra. binder dammet.
bli betong välling istället.
verkar som många privatpersoner har en stor maskinpark

doggydoo skrev:
Kan väcka upp den här tråden med att meddela att Julas Ferm fräs nu håller på att utgå ur sortimentet.
Den utgår inte helt utan ersätts av en ny uppdaterad model. Vad jag kan se så är enda skillnaden att den nya har fått en laserlinjemarkering. Men halva priset är ju inte helt fel! ;-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.