4 588 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
Betongplint för staket?
sett att det finns 3" och 4"
hade tänkt köra med 95mm stående stolpar, borde funka med 4" då? får man bara dra ihop dem lite?
skruv eller spik? vad är att föredra, och vilken dimension?
har kommit fram till designen, men noll koll på staketdimensioner
hade tänkt köra med 95mm stående stolpar, borde funka med 4" då? får man bara dra ihop dem lite?
skruv eller spik? vad är att föredra, och vilken dimension?
har kommit fram till designen, men noll koll på staketdimensioner
Produkter som diskuteras: "fransk" träskruv"
Träskruv T6S A4 rostfri C5 utomhus FAST
Montering av grövre material i trä
330 kr inkl moms
Läs mer
fortsätter vi då, upptäckt mitt nya älsklingsprogg 
är mitt materialval helt fel?
överliggare och stolpar = impregnerat virke (skall ej målas)
resten av konstruktionen kommer bestå av vanlig klyvyta 21x95mm som skall målas i nån grå ton (oljefärg?)
tanken är att fräsa ur spår ur stolparna för spikbrädorna eller vad de heter (kommer det räcka?)

saknar överliggare och brädor dock, det ska fräsas ur en liten dropplist i överkant på överliggaren så vatten inte rinner in i konstruktionen (är tanken)

är mitt materialval helt fel?
överliggare och stolpar = impregnerat virke (skall ej målas)
resten av konstruktionen kommer bestå av vanlig klyvyta 21x95mm som skall målas i nån grå ton (oljefärg?)
tanken är att fräsa ur spår ur stolparna för spikbrädorna eller vad de heter (kommer det räcka?)

saknar överliggare och brädor dock, det ska fräsas ur en liten dropplist i överkant på överliggaren så vatten inte rinner in i konstruktionen (är tanken)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden