sett att det finns 3" och 4"

hade tänkt köra med 95mm stående stolpar, borde funka med 4" då? får man bara dra ihop dem lite?

skruv eller spik? vad är att föredra, och vilken dimension?

har kommit fram till designen, men noll koll på staketdimensioner :P
 
kör med "fransk" träskruv, och 4" går fint. ;)
 
följdfrågor då ;D

spik eller skruv för brädorna?
 
Brukar du bygga hyffsat rätt från början så spika då det går fortare. Brukar du behöva göra "lite justeringar" så är skruv mer praktiskt iom backen på skruvdragaren
 
fortsätter vi då, upptäckt mitt nya älsklingsprogg :)

är mitt materialval helt fel?

överliggare och stolpar = impregnerat virke (skall ej målas)
resten av konstruktionen kommer bestå av vanlig klyvyta 21x95mm som skall målas i nån grå ton (oljefärg?)

tanken är att fräsa ur spår ur stolparna för spikbrädorna eller vad de heter (kommer det räcka?)
staketcloseup.jpg


saknar överliggare och brädor dock, det ska fräsas ur en liten dropplist i överkant på överliggaren så vatten inte rinner in i konstruktionen (är tanken)
staket.jpg
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.