3 184 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
Betongplatta glättning kostnad
Medlem
· Östergötland
· 87 inlägg
Hej.
Ska låta en firma glätta min garageplatta. Den är 60 kvm och det som ingår är glättning + "hand"glättning pga förhöjd sockel, en snygg kant vid porten och nån form av behandling (vet dock ej vad, någon som kan tänka sig vad det kan vara?) Fick ett pris på 15 000 :- .
Är det rimligt?
Mvh
/Calle
Ska låta en firma glätta min garageplatta. Den är 60 kvm och det som ingår är glättning + "hand"glättning pga förhöjd sockel, en snygg kant vid porten och nån form av behandling (vet dock ej vad, någon som kan tänka sig vad det kan vara?) Fick ett pris på 15 000 :- .
Är det rimligt?
Mvh
/Calle
Medlem
· Östergötland
· 87 inlägg
Det är "enbart" glättning. Jag har en annan firma som gör grunden. De tar in en kille som gör glättningen. Det är en membran binder som ingick också. Vad tycker du är ett rimligt pris?K KjellTimell skrev:
När jag gjöt igen mitt källarprojekt på 45m² fördelat på 5 rum så var merkostnaden 5000kr för glättad yta kontra slodad. Då var det handglättning runt väggarna i varje rum. Helikoptern var inkluderad i det priset.
Detta var i Stockholm 2017.
Vad membranbinder är/gör vet jag inte..
Detta var i Stockholm 2017.
Vad membranbinder är/gör vet jag inte..
Lät dyrt men ändå överkomligt om det ska komma nån som gör enbart det jobbet.
När jag gjöt garageplattan 176kvm så kostade det 11500 för allt. Anlitade en 2 mans firma som skötte gjutning och glättning. Betalade 13500 för husplattan på ca 100kvm 2 år senare. Bägge gångerna kom dom på morgon och var kvar till 16-17.
När jag gjöt garageplattan 176kvm så kostade det 11500 för allt. Anlitade en 2 mans firma som skötte gjutning och glättning. Betalade 13500 för husplattan på ca 100kvm 2 år senare. Bägge gångerna kom dom på morgon och var kvar till 16-17.
Tyckte du det var rimligt att du betalade mindre för mer yta för garaget kontra huset?I Ingolainen skrev:Lät dyrt men ändå överkomligt om det ska komma nån som gör enbart det jobbet.
Ja det var ju 2 år senare så lite måste priserna ha ökat. Tyckte egentligen dom var för billiga bägge gångerna. Dom var här ungefär 2x9tim och resultatet blev perfekt bägge gångerna. Fall i badrum och tvättstuga fixade dom direkt så behövs ingen flytspackling. Har aldrig sett ett så bra resultat efter glättning som dom fick till.X xLnT skrev:
Huvudsaken är ju att du blev nöjd med resultatet.I Ingolainen skrev:Ja det var ju 2 år senare så lite måste priserna ha ökat. Tyckte egentligen dom var för billiga bägge gångerna. Dom var här ungefär 2x9tim och resultatet blev perfekt bägge gångerna. Fall i badrum och tvättstuga fixade dom direkt så behövs ingen flytspackling. Har aldrig sett ett så bra resultat efter glättning som dom fick till.
Det andra blir ju en bonus bara
Membranet hindrar avdunstning så att de slipper vattna. Kallas membranhärdning.
Om de pratat om tillsats kan det ju vara nån form av glättad hårdbetong typ Mastertop eller liknande . Troligtvis inte, låter lyxigt för en garageplatta. Fråga så vet du! Forumet kan hjälpa med tolkning.
Om de pratat om tillsats kan det ju vara nån form av glättad hårdbetong typ Mastertop eller liknande . Troligtvis inte, låter lyxigt för en garageplatta. Fråga så vet du! Forumet kan hjälpa med tolkning.
Klicka här för att svara