494 läst ·
2 svar
494 läst
2 svar
Betongplatta byggt 69
Hej ska knäcka bort en betongplatta i källaren för att isolera och gjuta nytt till ett badrum som ska anläggas på 20 kvm.
Byggt 69. Asbest i plattan är det förekommande?
Har tagit mängder asbestprov på fix och fog och lättbetong med mera under renovering men aldrig fått indikation på asbest.
Armering på 60-talet var det ovanligt?
Byggt 69. Asbest i plattan är det förekommande?
Har tagit mängder asbestprov på fix och fog och lättbetong med mera under renovering men aldrig fått indikation på asbest.
Armering på 60-talet var det ovanligt?
Ytterst sällsynt om det skulle vara asbest i betongen, har aldrig sett eller hört om det. Angående plattan, med årgång 69 , så är det mest troligt att den är gjuten direkt på marken under. Det var inte vanligt med armering i plattan på den tiden, då det oftast inte gjöts för bärande funktion, men inget är hugget i sten om det. Kan finnas armering som en matta.
Tack 🙏!J jonaserik skrev:Ytterst sällsynt om det skulle vara asbest i betongen, har aldrig sett eller hört om det. Angående plattan, med årgång 69 , så är det mest troligt att den är gjuten direkt på marken under. Det var inte vanligt med armering i plattan på den tiden, då det oftast inte gjöts för bärande funktion, men inget är hugget i sten om det. Kan finnas armering som en matta.
Klicka här för att svara
