Hej!
Någon som har en Idé hur man löser problemet med att kapa betongpannorna till ränndalen med en kakelkap, då dessa (Biltema, Jula...) inte verkara verkar klara tillräckligt skärdjup (60mm). Vill helst inte använda vinkelslip då det dammar så fruktansvärt......

Sen undrar jag hur stor brukar "överhänget" vara (hur långt in över ränndalen skall pannorna gå)?

MVH
Magnus
 
Vinkelslip + betongskiva + andningsskydd + hörselskydd och skyddsglasögon - sen är det bara att köra.

Har sett att folk gör olika med överhänget, en kompis som byggde nytt har knappt någon springa alls mellan pannorna för att det skall hamna så lite vatten där som möjligt. Själv fick jag tips av en gammal snickare att ha såpass brett att jag får plats med en fot. Visade sig vara mycket praktiskt när man "bara skall upp och rätta till" något.
 
H
Vinkelslip funkar bäst. Lite damm får man tåla om man har hus.
 
.... men nu var frågan den hur man löser det med kakelkap, som många andra här på forumet anser fungerar utmärkt och dessutom inte dammar (Har liten tomt och inget bra ställa att stå och kapa på om det dammar.....).

Sen skall jag förtydliga lite... det är en ränndal som på ena sidan har betongpannor och på andra sidan bandtäckning. Så frågan var hur stort överhänget av betongpannan i ränndalen måste vara.

/
Magnus
 
10cm överlapp brukar vara strandad på det mesta.
 
Det där dammet du är rädd för lär ju regna bort skapligt fort...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.