Hej forumet!
Är detta något som jag bör oroa mig över? Jag förstår att det kanske inte är något som jag kan göra något åt då det är en lägenhet i ett flerbostadshus från 60-talet, på 3e våningen.
Men idag när jag tog bort gammalt klinker i köket för att laga lite trasig lättbetong längst med ytterväggen, så märkte jag att det låter väldigt ihåligt i betongen under klinkersen.
Jag har innan som sagt hittat lite söndersmulat lättbetong längst väggarna på flera ställen som jag har fyllt i med husfix enligt styrelsens instruktioner.
Men detta är ju i betonggolvet och det syns runt elementrören att det är något ihåligt där.
Är detta som sagt något som är farligt eller något som jag bör oroa mig för?
Jag känner mig lite dum att hålla på och påpeka fel för styrelseordförande som redan har fått flera samtal från mig om sprickor och hål i väggarna.
Är detta något som jag bör oroa mig över? Jag förstår att det kanske inte är något som jag kan göra något åt då det är en lägenhet i ett flerbostadshus från 60-talet, på 3e våningen.
Men idag när jag tog bort gammalt klinker i köket för att laga lite trasig lättbetong längst med ytterväggen, så märkte jag att det låter väldigt ihåligt i betongen under klinkersen.
Jag har innan som sagt hittat lite söndersmulat lättbetong längst väggarna på flera ställen som jag har fyllt i med husfix enligt styrelsens instruktioner.
Men detta är ju i betonggolvet och det syns runt elementrören att det är något ihåligt där.
Är detta som sagt något som är farligt eller något som jag bör oroa mig för?
Jag känner mig lite dum att hålla på och påpeka fel för styrelseordförande som redan har fått flera samtal från mig om sprickor och hål i väggarna.
Golven är gjutna i 2 omgångar. Först den armerade betongen. Sen murade/gjöt man innerväggar Sen nästa våning, ganska sent i byggskedet gjorde man en tunnare gjutning uppepå grovgjutningen
Kan vara så att gjutningen är lite bom därav ihåliga ljudet.
Kan vara så att gjutningen är lite bom därav ihåliga ljudet.
Okej intressant! Gjorde man då alltså en grund på varje våning och sedan när väggar var resta så gjöt man ett till lager på golvet?Karl-Ove Qvarfordt skrev:
Om jag uppfattar dig rätt då så är det inte något jättekonstigt eller dåligt/farligt?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Worx Landroid WR 143E display blinkar när man trycker in stoppknappen.
Robotgräsklippare -
Målat betongolv, färgen släpper, lacka?
Färg, Måla & Tapetsera -
Trefas energimätning med Shelly Pro 3EM / Shelly 3EM?
El -
Uppdelad 3-fas - vid hög ström i två faser går säkring i 3e
El -
Använda befintlig dvärgbrytare till Shelly 3EM för att bevaka 3-fasgrupp
El