Hej,

Jag har sedan ett år tillbaka blivit husägare och har en hyfsad tomt. Jag är, hittills, inte så vass på bygge men allt går att lösa.. Jag har däremot målat lite tavlor så jag är mer estetisk än praktiskt kan man säga (hjälpt till med bygge av lösvirkesstuga från egenfixade plintar till färdig stuga). För att göra berättelsen kort så har det poppat upp mängder med trädgårdsideer i mitt huvud där betong skulle vara materialet. Blomlådor, konstverk, mur, uteplats mm. Har sett mycket fräsiga uteplatser i USA där det görs i olika färgkonstellationer och mönster. Finns här i swe men inte lika vanligt. Det vore kul att experimentera fram lite unika lösningar och alster.

Jag har hittat helgkurs för hobbybyggare men 2 dagar kan vara svårt att täcka all områden jag nämnt. Det skiljer sig trots allt lite om det ska göras en blomlåda eller ordna till en 15kvm uteplats =)

Någon som har koll på var jag ska börja? Köpa material och testa på eller börja först med någon form av utbildning? Jag har läst en del men teori och praktik är skilda saker. Börja smått och se om det är kul eller bara skiter sig..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.