Hej!

jag ska bygga mig ett nytt hus och har hittat en modell som jag tycker om, det är ett trähus i två våningar. Satt och tittade lite på youtube och började fundera på om jag skulle bygga i betong istället för trä.... Finns ju många fina betongblock från bla. Finja som är välisolerade m.m,
så nu tänkte jag slänga ut frågan här vad ni föredrar att bygga med? Vad tycker ni ska jag bygga i, trä eller betong?
Ha de’ ha de’

• Gilla
Erik JL
  • Laddar…
F Felix36 skrev:
Hej!

jag ska bygga mig ett nytt hus och har hittat en modell som jag tycker om, det är ett trähus i två våningar. Satt och tittade lite på youtube och började fundera på om jag skulle bygga i betong istället för trä.... Finns ju många fina betongblock från bla. Finja som är välisolerade m.m,
så nu tänkte jag slänga ut frågan här vad ni föredrar att bygga med? Vad tycker ni ska jag bygga i, trä eller betong?
Ha de’ ha de’
Om du kan mura så tycker jag du ska bygga in betong. Om du inte kan mura men kan snickra ska du bygga i trä.

Hej! Tack för svar!
Det blir alltså väldigt dyrt om man ska ha hantverkare som gör jobbet, vid murning alltså.

Murning tar längre tid och materialet är dyrare, fast det känns tryggt med sten på något sätt.

Utländska murare är ju ett sätt att få ner kostnaden som många gör

• Gilla
Felix36
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.