Hej! Jag har ett slipat betonggolv som innergolv i mitt nybygge. Resultatet är dock långt ifrån problemfritt.. Har förstått att betong är ett trixigt material att få till bra så nu vill jag sondera terrängen för att ”rädda” golvet.

Det här är första och sista gången jag väljer slipad betong som innergolv.

Lite bakgrund: gjöts sommaren 21, stålad och slipad.
Preparat i/på: Husqvarna premium guard sb och sedan Betsil (då vi konstaterade att dammbildning med Husqvarna inte var tillräckligt bra)

Är det kalkutskjutningar som uppstått undrar jag? Är det skadligt isf? Vad kan det annars vara? Vilken åtgärd är enklast/mest prisvärd att ta till?

Oerhört tacksam för tipps!
 
  • Slipat betonggolv med ojämn yta och potentiella kalkutskjutningar, några dammfläckar och reflektion av ljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Slipat betonggolv med synliga fläckar och ojämn yta som indikerar möjliga kalkutskjutningar eller skador.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Slipat betonggolv med ojämn yta, märken och potentiella kalkutskjutningar i ett modernt hus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Slipat betonggolv med synliga fläckar och ojämnheter, del av möbelben i övre högra hörnet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
N
Är nog inte skadligt, men du får nog leva med det. Går ju liksom inte riktigt att ta bort.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.