Hej,

Är det någon här inne som har erfarenheter från HTC Superfloor?

Jag ska göra en tillbyggnad till min villa (ca 50 kvm) och jag skulle vilja slipa det golvet enligt metoden "Bronze" fast istället för en högblank yta vill jag ha den matt.

Mvh Erik

Hejsan vad vill du veta om det? bronze går alldeles utmärkt att få matt skulle rekommendera att di slutar med ca 200 grit så blir ytan sidenmatt mvh Andreas

Är det känsligt för fläckar? Repor?
Har du någon bild?
Måste man vara noggrann när man gjuter plattan? Vad bör man tänka på?

har tyvärr inga bilder ,gjutninen är det absolut viktigaste av allt då man i detta konceptet ( bronze) inte slipar ner golvet alls utan bara polerar på betonghuden. processen bör ses som en förädling av den gjutna plattan. mvh Andreas

Ok! Gjöt du plattan själv? Jag misstänker att det är viktigt att den är slät och fint gjuten. Men är det något annat man också måste tänka på? Glätta mycket? Skura? etc?

jobbar med htc superfloor plattan ska glättas för att få bort luften samt att täta betongytan sen kan man behandla golvet efter slipningen med stainprotection för att öka motståndet mot fläckar

Du är inte sugen på ett extraknäck i Stockholmstrakten ;-) 45kvm HTC Superfloor Bronze

lite långt bort för mej dessutom finns det nog golvslipare på nämre håll om du vill kan du ringa htc på 0121-29400 be att få tala med en konceptsäljare så kan du få lite information om gjutning och tips på certifierade entreprenörer i Stockholm

Hej eeekarlsson!
Hur gick det? Blev det HTC Superfloor Bronze? Vad fick du betala?
Mvh, Kalle Kiander
Blogg: www.hemresan.net

• Gilla
Ulf Christensen
  • Laddar…
Japp, vi valde Bronze. Vi ville inte ha så mycket synlig ballast, vi är nöjda!
Vi betalade 24000 för ca 45 kvadrat.

Tack för info! Blir den alltid blank, eller går den att få i mattare variant?

Går att välja glans om man vill ha ett matt golv

• Gilla
Kalle_Kiander
  • Laddar…
Vi valde den matta varianten, vi ville inte ha ett blankt golv.

• Gilla
Kalle_Kiander
  • Laddar…
Bilder tack!

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.