1 395 läst ·
9 svar
1k läst
9 svar
Betong
Hej, ska till byggmax imorn. Kan någon hjälpa mig att berätta vad jag behöver köpa?
Jag ska mura ihop lecablock. Behöver murbruk för det, vilket?
Sedan ska det putsas utanpå, finbetong då?
Någon som kan berätta även där vad jag behöver?
Länka gärna
Jag har en säck putsbruk & en säck golvspackel hemma. Något jag kan använda?
Utomhus ska bygget vara.
Jag ska mura ihop lecablock. Behöver murbruk för det, vilket?
Sedan ska det putsas utanpå, finbetong då?
Någon som kan berätta även där vad jag behöver?
Länka gärna
Jag har en säck putsbruk & en säck golvspackel hemma. Något jag kan använda?
Utomhus ska bygget vara.
https://www.byggmax.se/gjutning-och-husgrund/cement-och-bruk/mur-och-putsbruk-b-p0112
Hej, du använder samma som jag länkade, till både murning och putsningen.
Denna produkt tillsätter du enbart rent vatten till.
Mvh P-A
Hej, du använder samma som jag länkade, till både murning och putsningen.
Denna produkt tillsätter du enbart rent vatten till.
Mvh P-A
Redigerat:
https://www.byggmax.se/sök?filter.query=murcement a
Denna skall användas om man inte vill ha färdigblandad, murcement a är billigare/liter färdigt om man har sand/ballast av finare fraktion hemma gratis. Mera arbete och mera noggrannhet vid blandning.
Denna skall användas om man inte vill ha färdigblandad, murcement a är billigare/liter färdigt om man har sand/ballast av finare fraktion hemma gratis. Mera arbete och mera noggrannhet vid blandning.
Tack
Litar på dig, men dubbelkollar ändå. Jag vill gärna ha riktigt len yta. Ska slipa & putsa efteråt men får inte vara för grovt då bara?
Litar på dig, men dubbelkollar ändå. Jag vill gärna ha riktigt len yta. Ska slipa & putsa efteråt men får inte vara för grovt då bara?
Det finns betydligt bättre produkter om du måste ha en helt slät yta, de finns dessvärre inte på byggmax och kostar mycket mera. Värt att notera att dessa produkter med finare fraktion inte är bättre än de billigare på byggmax, de ger bara en något slätare yta som knappt behöver finputsas.kurtolsson50bast skrev:
Ok låter bra, men finns det ngt lämpligt som blir slätt som jag kan skaffa imorn. Bauhaus, hornbach, k-rauta, byggmax?
Golvspackel funkar inte som yta el putsbruk?
Golvspackel funkar inte som yta el putsbruk?
Mira som jag länkade är ett spackel för golv och vägg, inom/utomhus så ja det finns men skall helst vara anpassat för det.kurtolsson50bast skrev:
Annars gör du som när jag bygger hemma, tar lite av varje och provar.....
Det går oftast bra, inte alltid.
Men som hantverkare får jag inte göra det till kunderna.
Golvspackel kan lätt rinna av underlaget, på väggen, det är till för att rinna lite mera och har inte samma beståndsdelar.
När jag tänker efter så har jag faktiskt kört med avjämning på vägg, det gick för mig iaf, då, det sitter fortfarande fast efter 7 år.. Kanske inget att rekommendera.
När jag tänker efter så har jag faktiskt kört med avjämning på vägg, det gick för mig iaf, då, det sitter fortfarande fast efter 7 år.. Kanske inget att rekommendera.
Du, tusen gånger tack för allt!! 😊👍
Klicka här för att svara