2 028 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Betong på råspont
Tänkte lägga nytt parkettgolv i hall + kök men skulle vilja ha klinkers eller betong vid entren.
Ska man lägga klinkers så bygger det ju asmycket och man får duktig nivåskillnad så jag fick en liten ide om ett lackat betonggolv.
Kan man gjuta en betongkaka på råsponten upp till samma höjd som parketten 15-18mm eller kommer det att spricka?
Det rör sig om en yta på 2x2m
Ska man lägga klinkers så bygger det ju asmycket och man får duktig nivåskillnad så jag fick en liten ide om ett lackat betonggolv.
Kan man gjuta en betongkaka på råsponten upp till samma höjd som parketten 15-18mm eller kommer det att spricka?
Det rör sig om en yta på 2x2m
Kommer garanterat att spricka. Däremot om du flytspacklar på armering, kan du måla det.
Och ha golvvärme!
Betong kräver minst 50mm.
Varför inte lyfta råsponten? Fälla in mellan balkarna/sänka och sen gjuta med flytspakel och klinker?
Och ha golvvärme!
Betong kräver minst 50mm.
Varför inte lyfta råsponten? Fälla in mellan balkarna/sänka och sen gjuta med flytspakel och klinker?
Redigerat:
Sant! Hur gör jag då? Sänker ner reglar och fet spånskiva mellan balkarna och flyter över hela ytan till rätt nivå?
Räcker det med 15mm flytspackel?
Edit: Ja det räcker med 15mm. Har ställt den frågan tidigare på samma forum. Guldfiskminne.
Räcker det med 15mm flytspackel?
Edit: Ja det räcker med 15mm. Har ställt den frågan tidigare på samma forum. Guldfiskminne.
Redigerat:
Klicka här för att svara