Har slipat av golvet i garaget inför kommande målning men eventuellt gjorde jag ett misstag.. la direkt på betonglasyr eftersom golvet hade en del oljefläckar. Kommer 2-k färgen fästa på ytan trots det ? Vattenburen betonglasyr från Biltema .
 
L Lagerström skrev:
Har slipat av golvet i garaget inför kommande målning men eventuellt gjorde jag ett misstag.. la direkt på betonglasyr eftersom golvet hade en del oljefläckar. Kommer 2-k färgen fästa på ytan trots det ? Vattenburen betonglasyr från Biltema .
 
  • Skärmdump av säkerhetsdatablad med faro- och skyddsangivelser samt kemiska ämnens namn och identifieringsnummer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L Lagerström skrev:
Har slipat av golvet i garaget inför kommande målning men eventuellt gjorde jag ett misstag.. la direkt på betonglasyr eftersom golvet hade en del oljefläckar. Kommer 2-k färgen fästa på ytan trots det ? Vattenburen betonglasyr från Biltema .
Gammal tråd men tänkte ändå fråga hur du gjorde tillslut?
Jag är i samma situation. Har lagt på betonglasyr, men vill nu måla golvet istället med epoxifärg. Kan jag måla direkt?
 
mrjansa mrjansa skrev:
Gammal tråd men tänkte ändå fråga hur du gjorde tillslut?
Jag är i samma situation. Har lagt på betonglasyr, men vill nu måla golvet istället med epoxifärg. Kan jag måla direkt?
Jag la en heltäckningsmatta istället för att måla. Däremot målade jag gamla delen i somras, utan att tvätta etc. Dammsög och la på Biltemas epoyxfärg, blev väldigt bra. Har för mig att jag även där la på lasyr och det verkar sitta bra.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.