850 läst ·
5 svar
850 läst
5 svar
Beteckningar för kommunalt vatten
Hej. Jag bor ute på halvlandet utanför Borås och grannen knackade på min dörr imorse. En massa vatten har runnit ut i hans hage o skapat lerbad och hans misstanke är att stuprännan på ena sidan av mitt hus är boven i dramat. Allt höll en vänskaplig ton
.
Jag var precis buskarna där allt tycks rinna ut, det är vid min tomtgränsen och efter en stunds petande hittar jag ett blått gjutjärnsupplopp på säg 8×8 cm kanske. Ur det rinner vatten och i det finns ett spett av något slag som tycks ha puttat upp ett lock underifrån. På locket står ett stort V. På andra sidan tomtgränsen finns två brunnar som används av kommunens slambilar bla.
Kan det vara en del av kommunens dragningar jag hittat som ger grannen bekymmer?
Mvh i solskenet.
Jag var precis buskarna där allt tycks rinna ut, det är vid min tomtgränsen och efter en stunds petande hittar jag ett blått gjutjärnsupplopp på säg 8×8 cm kanske. Ur det rinner vatten och i det finns ett spett av något slag som tycks ha puttat upp ett lock underifrån. På locket står ett stort V. På andra sidan tomtgränsen finns två brunnar som används av kommunens slambilar bla.
Kan det vara en del av kommunens dragningar jag hittat som ger grannen bekymmer?
Mvh i solskenet.
Det är möjligt. Hade flertalet spräckta rör för ca 18 månader sen till följd av kyla. Bla byttes 8 element. Då jag var orolig över vattenkostnaderna skulle kommunen se över alla sina anslutningar men detta har de ibte gjort. Än.R RoBo skrev:
Ska ringa och påtala detta för dem på måndag. Vaket av dig
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jag blir rätt förvirrad här.
Är det vatten/dricksvatten som du misstänker läcker ut, eller är det avlopp/dagvattenavlopp?
Avloppet påverkar ju inte vattenavgiften (annat än indirekt).
Är det vatten/dricksvatten som du misstänker läcker ut, eller är det avlopp/dagvattenavlopp?
Avloppet påverkar ju inte vattenavgiften (annat än indirekt).
Klicka här för att svara