4 205 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Betalplan generalentreprenad
Har kommit överens med en hustillverkare om att beställa hus.
Entreprenadformen är generalentreprenad.
Jag skriver alltså ett kontrakt med hustillverkaren och det är det jag ska underteckna nu, detta för materialleverans.
Sedan ett kontrakt med "byggaren".
Betalningsvillkoren är enligt följande:
Vid köpavtal/avtalsritningar 5%
Stomleverans 70%
Stomkomplettering 20%
Slutbesiktning 5%
Är detta standard? Kan man förvänta sig annat?
Reagerade på att 5% var vid slutbesiktning, eftersom det brukar vara 10% eller?
Entreprenadformen är generalentreprenad.
Jag skriver alltså ett kontrakt med hustillverkaren och det är det jag ska underteckna nu, detta för materialleverans.
Sedan ett kontrakt med "byggaren".
Betalningsvillkoren är enligt följande:
Vid köpavtal/avtalsritningar 5%
Stomleverans 70%
Stomkomplettering 20%
Slutbesiktning 5%
Är detta standard? Kan man förvänta sig annat?
Reagerade på att 5% var vid slutbesiktning, eftersom det brukar vara 10% eller?
Klicka här för att svara